N*E*R*D - No_One Ever Really Dies (2017)

Alternatieve titel: No One Ever Really Dies

Hip-Hop / Rock
Label: Star Trak

1. Lemon (3:39)

met Rihanna

2. Deep Down Body Thirst (4:11)
  3. Voilà (4:20)

met Gucci Mane en Wale

4. 1000 (4:03)

met Future

5. Don’t Don’t Do It (4:17)

met Kendrick Lamar

6. ESP (5:29)
  7. Lightning Fire Magic Prayer (7:44)
  8. Rollinem 7’s (5:09)

met André 3000

9. Kites (4:50)

met Kendrick Lamar en M.I.A.

10. Secret Life of Tigers (3:45)
  11. Lifting You (3:42)

met Ed Sheeran

Kos
Rihanna doet het best leuk op Lemon.

avatar van catdog
Wat heb ik hier zin in. Lemon en, vooral, die tweede helft van 1000 zijn heerlijk! Laat maar komen!

avatar van Arrie
Lemon vind ik best leuk. maar 1000 gaat daar toch wel flink overheen. Heel gave track die mijn verwachtingen weer flink omhoog halen. Erg benieuwd naar de track met Kendrick en M.I.A.

avatar van NewYorkCityLight
Ik vind alle 3 de tracks tot nu toe erg leuk. En de hoes ook! Ben benieuwd.

Zie alleen wel op tegen die track met Ed Sheeran. Hij is tegenwoordig ook aardig aan het featuren en daar word ik niet vrolijk van.

avatar van jordidj1
1000 is zeker een gave track! Interessante gastartiesten ook. Kan nog nog een feestje worden deze plaat, zelfs met Sheeran erbij. Ik wacht nog héél even met top-10 van 2017.

avatar van JVT
JVT
Hij is binnen hier. Nu een eerse luisterbeurt.
Maar klopt deze tracklist? bij mij zijn bv nummer 1 en 2 omgewisseld. Ook op wikipedia staat het zo.

avatar van vinylbeleving
Nee tracklist klopt niet. Volgens mij is Kites ook niet track 5.

avatar van jordidj1
Die outro van Voilà ? hoe vet.

avatar van Grafmat
Titel van Deep Down Body Thirst moet ook zijn: Deep Down Body Thurst... Lekker verwarrend dat Oor het heeft over Deep Down Body Thrust... haha.

avatar van Chew
@musicmeter zet dit album maar op de FP in plaats van de zoveelste geurloze keutel van Eminem (helaas)

avatar van Linius
vinylbeleving schreef:
Nee tracklist klopt niet. Volgens mij is Kites ook niet track 5.

Klopt, nummer 9 op Tidal. Volgorde aldaar is:

8. Rollinem 7's
9. Kites
10. Secret Life Of Tigers
11. Lifting You

Nu halverwege de eerste keer luisteren. Klinkt lekker allemaal!

avatar van Appels123
Poeh, ik vond Kites in het begin een ongelooflijk kutnummer maar die Kendrick verse is zo fijn geplaatst.

avatar van RebelINS
Ik heb lang aan Kendrick moeten wennen maar de laatste tijd scheurt hij zo’n beetje elk nummer waar hij te gast is aan stukken. Zijn eigen werk begint me ook steeds beter te bevallen.

Ik ben erg blij met dit plaatje. Heb NERD toch best hoog zitten en dit klinkt wel erg lekker allemaal. Gaat op repeat!

avatar van Rick53

Toen kwam ik dit tegen .. Rihanna weet toch beter uit de verf te komen dan Loyalty en Kendrick nagelt beide features met beide handen.

Lemon, Voila, ESP, Kites en Don't don't do it zijn fantastisch.

avatar van repelstefan
Rick53 schreef:
Ik kom beetje bij beetje meer te weten over deze scene, meer omdat ik opgevoed ben met muziek zoals je op m'n profiel kunt vinden. Door maten een keer in aanmerking gekomen met To Pimp A Butterfly. Jammer dat dat m'n eerste hip hop album werd, aangezien die moeilijk te overtreffen is.. .

Ik zou zeggen probeer Vince Staples. Ben ook geen diehard hiphop fan maar die staat bij mij boven Kendrick in de pickorde . Summertime 06 en Big Fish Theory zijn zo compleet verschillend van stijl dat ik ze allebei zou proberen.

Dit album is overigens best prima maar vanaf ESP is het toch een tijdje langdradig en saai. Vanaf de helft op Rollinem 7's gaat het weer een beetje de goede kant op. Al vind ik Kites een beetje te chaotisch en geforceerd overkomen. Maargoed, lang niet slecht dit.

avatar van Frenz
Gevarieerd, origineel, fijne plaat.

Vrij heftige overgang van de Wilco trip waar ik al twee dagen in zit, maar een prima opstapje Vince Staples

Kendrick komt idd serieus indroppen, zeker bij zijn eerste bijdrage.

Wat een heerlijk chaotische plaat is dit. Productie blijft in deze storm recht overeind.

avatar van jordidj1
Wat een feestje is deze plaat
Ik verhoog 'm met een halfje, hij staat constant op repeat!
Vooral de gastartiesten blinken uit, met name Kendrick

avatar van vinylbeleving
Wat een bazentrack is Don't, Don't Do It zeg. De rest is ook genieten, ik ga hier lekker op!

avatar van Silky & Smooth
Feestje dit! Ik vind hem naar het einde toe wel lichtjes inkakken... Verder heerlijk ouderwets en nieuwerwets N*E*R*D!

avatar van overmars89
De kracht van deze plaat zit hem in het feit dat je nog steeds de herkenbare N*E*R*D* sound hoort en dat gemixt in een modern sausje. Al moet ik zeggen dat ik tracks als Voila & Listing You ietsje minder vindt, ben ik nog wel zeer te spreken over de plaat als geheel!

avatar van Sparks
Het nummer heet Lifting you toch en niet Listing you zoals hier staat.

Kos
Ik vind Don’t Don’t Do It eerlijk gezegd 1 van de mindere tracks.

Kos schreef:
Ik vind Don’t Don’t Do It eerlijk gezegd 1 van de mindere tracks.

Nee dat meen je niet

Jawel, irritant refreintje.

avatar van Reijersen
Hoe hip zal NERD nog zijn na al die jaren? Pharrell deed zijn ding natuurlijk wel goed de laatste jaren. Pharell is alleen geen NERD en NERD is op dit album mijn inziens ook niet meer de NERD van topalbums In Search Of… en Fly or Die. Soms doen ze wat teveel moeite om hip te blijven, als is de sound nog steeds wel redelijk herkenbaar. Ik vind het al met al maar een matige plaat.