Day Six - Solitary League (2017)

Label: Lion

1. Hypervigilant (4:58)
  2. Flight to Mars (6:10)
  3. Myriad Scars (9:44)
  4. Math's Patterns (8:31)
  5. The Cloud (8:02)
  6. Grace in Words (6:35)
  7. 3:09 (1:48)
  8. Deadlock (5:38)
  9. Modern Solitude (9:38)
avatar van pos
pos
Zo op het eerste gehoor wat toegankelijker dan de sterke voorganger. Sterke refreinen en mooie meerstemmige zang. Doet me regelmatig aan een Pain of Salvation denken. Gaat weer helemaal goed komen met deze plaat.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)

avatar van The_CrY
Sterk album! Dream Theater invloeden duidelijk aanwezig, maar toch eigenzinnig in de compositie.

avatar van buso
De eerste luisterbeurten waren niet zo positief. Het pakte me niet zo direct als hun vorige album. Het bleek evenwel een groeiplaat te zijn. Vooral The Cloud is een prachtig nummer. De zang is soms wel wat te iel (bv. in het laatste nummer), waar ik op het vorige album geen opmerkingen had qua zang. Beetje een randgeval dus, maar toch aan de goede kant van de rand om 4* te halen.

Prima band van eigen bodem en staat live ook hun mannetje

Vento Vivimus
Dit album 'verrast' mij 'aangenaam'.Ik kende de band niet, maar dit vraagt om meer. Een nieuwe lente, een nieuw geluid. dat alle kanten opstuitert, een muzikale fruitmand, en daar houd ik wel van. Een frisse, voor mij nieuwe, sound met duidelijke sporen uit voorbije jaren, een gevoel dat ik ook krijg bij de muziek van Steven Wilson, daar kun je vaak ook horen waar Abraham zijn mosterd haalt.

avatar van james_cameron
Het vorige album, The Grand Design uit 2010, kon ik best waarderen, maar hier slaat deze nederlandse band de plank grotendeels mis. Het geluid is verschoven richting matte retro-progressieve rock, resulterend in langdradige, saaie tracks die eigenlijk nergens weten te pakken. De nogal doffe en rommelige productie helpt ook niet mee. En het geheel zeurt ruim een uur door.