In Vain - Currents (2018)

Noorwegen
Label: Indie

1. Seekers of the Truth (5:11)
  2. Soul Adventurer (5:09)
  3. Blood We Shed (6:00)
  4. En Forgangen Tid (Times of Yore, Pt. II) (6:26)
  5. Origin (5:44)
  6. As the Black Horde Storms (6:35)
  7. Standing on the Ground of Mammoths (7:20)
  8. And Quiet Flows the Scheldt *
  9. Ghost Path *
avatar van trebremmit
Nice, een nieuwe In Vain, toffe band is dat. Seekers of the Truth is al uit zie ik, vandaag maar eens luisteren dan.

avatar van Sir Spamalot
Het gebeurt niet veel dat ik dezelfde plaat twee maal op dezelfde dag / halve dag speel want na de eerste luisterbeurt wist ik niet goed wat denken, nu al veel meer: indrukwekkend. Jawadde...
En het is weer opletten want er bestaat een alternatieve versie met twee extra nummers.

avatar van trebremmit
Ik draai hem ook maar even twee keer achter elkaar, inderdaad erg goed dit, geen stijlbreuk ofzo maar wel erg sterke en afwisselende nummers. Bij nummer vier dacht ik trouwens dat ik het al kende maar dat is dus Times of Yore van het album Ænigma maar dan part II, beetje jammer wel zoiets.

avatar van Sir Spamalot
Derde keer, nog betere keer want pas bij het derde nummer lijkt dit album echt los te barsten, waanzinnig mooi vind ik het nummer En Forgangen Tid (Times of Yore, Pt. II), met wisselwerking tussen grunt en fantastische cleane zang én die fantastische gitaarlijnen (dat laatste trouwens het hele album door). Als de mp3 al zo goed klinkt... dit wordt nu al eentje voor mijn eindejaarslijst van 2018 en we zijn nog maar een maand ver. Met In Vain heb ik ooit kennisgemaakt met de prachtige topic Het Metal Album van de Week en ik ben ze blijven volgen, gelukkig.

avatar van james_cameron
Avontuurlijke death metal, met heel wat verrassingen voor de nietsvermoedende luisteraar. Zo bevat Soul Adventurer slechts cleane zang en is er veel afwisseling tussen melodieuze passages en het brutere beukwerk. Het klinkt in ieder geval allemaal bijzonder fraai, niet in de laatste plaats door de uitstekende produktie. Bepaalde songs bevatten abstracte, tegendraadse elementen waar ik niet zo veel mee kan, maar overwegend is dit een mooi en lekker stemmig album.