menu

Charli XCX - Pop 2 (2017)

mijn stem
3,62 (16)
16 stemmen

Verenigde Staten
Dance / Pop
Label: Asylum

  1. Backseat (3:58)

    met Carly Rae Jepsen

  2. Out of My Head (3:55)

    met Tove Lo en ALMA

  3. Lucky (3:35)
  4. Tears (4:13)

    met Caroline Polachek

  5. I Got It (3:51)

    met Brooke Candy, cupcakKe en Pabllo Vittar

  6. Femmebot (3:38)

    met Dorian Electra en Mykki Blanco

  7. Delicious (4:32)

    met Tommy Cash

  8. Unlock It (3:52)

    met Kim Petras en Jay Park

  9. Porsche (3:26)

    met

  10. Track 10 (5:26)
totale tijdsduur: 40:26
zoeken in:
avatar van Fade.
3,5
Fijne EP, maar niet zo goed als No. 1 Angel of Vroom Vroom.

avatar van Ataloona
3,5
Oeh, die opener met Carly Rae Ultieme combinatie en een song die toch wel harder binnenkomt dan de al reeds bejubelde popplaten van Lorde en Taylor Swift. Fijn dat Charli XCX in het PC Music-hoekje (producer van deze song is A. G. Cook) blijft hangen.

Charli blijft toch wel de go-to girl voor sterke hyper-productie van 90's achtige girlpopsongs. Deze is ook weer ongecompliceerde fun.

avatar van riiiiiiiii
4,5
Inderdaad een fantastische "mixtape". Ben het helemaal eens met Ataloona dat dit harder binnenkomt dan Lorde & Taylor. Mijn voorkeur gaat ook naar deze vrij hysterische producties. Dat, en feit dat dit al haar tweede album dit jaar is, zonder echt fillers of slechte nummers.

En dan de gastartiesten!! Perfect om inderdaad te openen met Carly Rae Jepsen: die ook op handen wordt gedragen door iedereen die weet wat kwalitatieve popmuziek is.

Out of My Head is for the time being mijn favoriet. In een weer perfecte productie van Sophie. En de heerlijke bijdrage van Tove "cool-girl-with-disco-tits" Lo.

Lucky is misschien ietsje minder. Een soort van futuristische ballad. Ze had gerust de lijn mogen doortrekken en op elke track iemand laten meezingen. Of ze had gewoon Lucky van Britney moeten coveren... in een productie van AG Cook

Tears is met de voormalige zangeres van Chairlift: Caroline Polachek. Een nummer met sublieme samenzang.

I Got It: een van die hysterische nummers. Hier beginnen de gastartiesten nog leuker te worden. De rap van Brooke Candy en cupcakKe met Charli die maar blijft herhalen "that she's got it" En dan de outro van Pabllo Vittar, blijkbaar een drag queen met dé meeste volgers op Instagram.

Weer een nummer met gender bending gastartiesten is Femmebot. Leuk dat ze Mykki Blanco op een heel quirky nummer heeft gezet, want zijn eigen werk is dat alles behalve.

Tommy Cash klinkt op Delicious als Die Antwoord, en dat is niet verkeerd.

Unlock It heeft ook weer een aparte combinatie van gastartiesten: Kim Petras die ooit het nieuws haalde als een van de jongste transvrouwen en Jay Park, een Amerikaanse rapper met Koreaanse roots. Het nummer zelf is weer pop in the good way.

Mo is een relatief grote naam door haar samenwerking met Major Lazer op Lean On. Wel haar samenwerking met Charli is pakken beter. Porsche gaat over een ex geliefde die enkel om de centen gaf en volgens haar "zielloos" was

One rose laying on your grave cause you pushed everyone away
But my mausoleum pretty like Versailles


Track 10 was nog een oud nummer dat herschreven is voor Pop 2, en is een perfecte afsluiter van een ijzersterk album.

Geweldig hoe ze hier nog een stapje verder is gegaan dan Number 1 Angel. Vooral in hoeveelheid gastartiesten dan. Een combinatie van grote namen als Carly Rae Jepsen en Mo samen met genderfuckers als Mykki Blanco, Pabllo Vittar en Dorian Electra.
Ook qua productie is het voor op zijn tijd if you ask me... of tenminste toch heel mee met zijn tijd.

avatar van voskat
4,0
Tering, hoe moet ik hier maar 2 favorieten uit pikken?
Op de valreep van het jaar toch nog even de beste popplaat.

3,5
geplaatst:
Normaliter heb ik vrij weinig op met dit soort popmuziek, omdat het zwaar overgeproduceerd is en vrijwel alles uit een doosje komt. Gooi daar nog een emmer autotune overheen en je hebt een cocktail van kunstmatige meuk waar ik graag ver van weg blijf. Maar dit is iets anders. Waarom dan? Dat vind ik heel lastig uit te leggen, maar waar de meeste ‘PC muziek’ mij vooral op de irritatieklieren werkt, krijg ik hier een enorme dosis energie van. Zijn het de geluiden? De ritmen? Het stemgeluid van Charli? Of komt het doordat hier niet gekozen wordt voor ‘catchy hooks’ maar voor meer eigenzinnige motieven? Of is de bedoeling geweest om nog veel meer ‘over de top’ te gaan binnen het genre zodat het, in plaats van geforceerd, juist meer dan zelfverzekerd en brutaal klinkt en het daardoor zo aangenaam maakt?

Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat deze mixtape vaak afgespeeld wordt op mijn iPhone en inmiddels ook op mijn draaitafel ligt. Charli heeft iets wat anderen niet hebben en ik mag het wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:20 uur

geplaatst: vandaag om 23:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.