Joe Ely - Happy Songs from Rattlesnake Gulch (2007)

Country
Label: CBUJ

1. Baby Needs a New Pair of Shoes (3:36)
  2. Sue Me Sue (3:14)
  3. Hard Luck Sand (5:33)
  4. Jesse Justice (4:26)
  5. Miss Bonnie and Mister Clyde (4:50)
  6. Little Blossom (3:39)
  7. Firewater (4:10)
  8. July Blues (5:49)
  9. Up a Tree (4:24)
  10. So You Wanna Be Rich? (3:38)
  11. River Fever (5:57)
avatar van heicro
Joe Ely heb ik in de begin jaren negentig eens zien optreden. ik vond hem een geweldige performer en hoewel hij de daarop volgende jaren weinig bekendheid verwierf, bleef hij mijn belangstelling houden.
Zo nu ook zijn nieuwe cd: "Happy Songs From Rattlesnake Gulch". Het heeft tijd nodig om te overtuigen, maar na zeker acht draaibeurten valt alles op zijn plaats: dit is een ijzersterk album.
Met die beperkte, maar prachtige stem toont Ely zich een krachtig zanger die weet hoe hij een song moet verkopen.
Happy Songs From Rattlesnake Gulch is een sterk staaltje compromisloze harde honky tonk, met plaats voor blues, soul, mariachi, country en rock en daarom vind ik, dat deze cd behoort tot het beste wat de americana momenteel te bieden heeft.