La Haine / Métisse (1995)

Frankrijk
Funk / Hip-Hop
Label: BMG

1. Bob Marley - Burnin' and Lootin' (4:15)
  2. Cameo - Funk Funk (4:47)
  3. Gap Band - Outstanding (3:14)
  4. Ripple - The Beat Goes On (6:58)
  5. Isaac Hayes - That Loving Feeling (6:38)
  6. Zapp en Roger - More Bounce to the Ounce (5:14)
  7. Expression Direkt - Mon Esprit Part en C... (5:44)
  8. Assassin - La Peur du Métissage (4:52)
  9. Marie-Daulne - J'attends (0:11)
  10. Timide Et Sans Complexe - Putain de Planète (5:43)
  11. Les Maitres-Tambours du Burundi - Arrivée et Salut à l'Assistance (1:16)
  12. Les Little - Je Ne Vois Que Moi (4:11)
  13. Marie-Daulne en Jean-Louis Daulne - Discussion (0:12)
  14. John Coltrane Quartet - Say It (Over and Over Again) (4:18)
  15. Marie-Daulne - Songe (0:26)
  16. Michel Petrucciani - Something Like This (6:19)
  17. Zap Mama - Take Me Coco (4:10)
  18. Jean-Louis Daulne - Bicyclette (0:14)
  19. EJM - J'veux du Cash (5:23)
Ontzettende fijne verzamelaar van 2 soundtracks van films die ik in mijn middelbare schooltijd kapot heb gekeken: La Haine en Métisse, beide van de jonge Franse regisseur Matthieu Kassowitz.

Het begint al goed met het enige nummer van Bob Marley waar ik iets mee heb (zit ook helemaal in de film) en een hoop lekkere funk en hiphop. Ja, er zit een fijne flow in deze CD en daarom draai ik hem nog regelmatig, eigenlijk.

Sietse
ik moet La Haine maar weer eens kijken, das lang terug. Goede film.

Dr.Greenthump
Geen Nigue Le Police van NTM & Cut Killer op deze plaat? Vraag me dus af in hoeverre de muziek uit de film op deze score voor komt ... toch moet ik maar eens achteraan gaan. Kan hem alleen moeilijk vinden in de winkel, wie helpt mij

avatar van FunkyMonk
Dr.Greenthump schreef:
Geen Nigue Le Police van NTM & Cut Killer op deze plaat?

Nee idd; vreemd; want toch een opmerkelijk nummer in de film.

avatar van misja82
Voor mij blijft het nummer van Isaac Hayes toch de topper van de film. Deze moet je zo verschrikkelijk hard zetten en dan eigenlijk, net als hubert in de film, in je raamopening naar buiten kijken met een net gedraaide pretsigaret. Die jonge Kassovitz had helemaal gelijk.
Verder uiteraard een van Marley's beste nummers, het old skool More Bounce to the Ounce en wat Franse gangesterrap van Assasin. Leuk geheel dit.
Absoluut grote misser is het nummer Nique La Police. This is a dj underground, exclusive...

avatar van Hendrix4live
Briljante samenstelling. Schitterende film met een prachtige soundtrack.

Welke van de twee?

Momenteel draait trouwens Un Héros Très Discret op het IFFR; erg leuke film met Kassowitz in de hoofdrol (ja, acteren kan 'ie ook nog).

Dr.Greenthump schreef:

Hier staat ie ook niet op:
La Haine (1995)

Ik denk dat je deze via eBay of Discogs nog wel kunt vinden. Heb hem zelf gewoon in de platenzaak gekocht, maar dat is al heel lang geleden (jaren '90 sowieso).

(en ik weet dat Dr. Greenthump inmiddels onder een andere naam actief is, anders had ik hier niet op gereageerd natuurlijk )

avatar van Hendrix4live
misja82 schreef:

Wat een prachtige scene is dat toch. Die camera die vanaf de dj z'n kamer over straat heen filmt. Echt schitterend.