Tony Banks - 5 (2018)

Neoklassiek
Label: BMG

1. Prelude to a ​Million Years (15:34)
  2. Reveille (8:58)
  3. Ebb and Flow (12:49)
  4. Autumn Sonata (10:16)
  5. Renaissance (10:14)
avatar van divart
Het openingsnummer staat sinds vandaag op YouTube. Erg fraai. Ik word er blij van.

avatar van meneer
Hey... Dit vind ik nou eens leuk dat Banks weer eens wat uitbrengt. Ook iets voor jou meesterdch !

Openingsnummer staat ook op Spotify.

Misterfool
Prima eerste nummer. Niet dat ik nou omver wordt geblazen- het klinkt net iets te veel als de betere Eftelingmuziek- maar het is wel genietbaar.

avatar van divart
Misterfool schreef:
Lol, de Efteling word ik ook blij van dus dat kan wel kloppen .

avatar van meneer
Oei... Banks heeft idd ws een bezoekje aan de Efteling gebracht. Zeer zoetsappig en, tijdens het luisteren, sta ik in mijn verbeelding in de wachtrij voor één of andere attractie.

avatar van schizodeclown
Geweldig album, geef mij maar meer van deze efteling muziek

Misterfool
Wat is het toch met oude progsokken en klassieke muziek. Wellicht is het idee om terug te gaan naar de roots? Veel muzikanten in dit genre zijn dan ook klassiek geschoold. Jammer dat het zo zelden resulteert in aangename muziek. Zo ook deze CD van Banks. Zoetsappig en karakterloos! 2*

avatar van DeWP
Ben je gek, dit heeft met klassiek niets te maken. Maar kliknkt wel sfeervol hoor!

avatar van DeWP
Maar...wat ik nog wilde aanvullen (en dit geldt ook voor 6 & 7): de muziek is van een continu gehalte (of niveau), er gebeurt absoluut niets spannends, er zijn ook geen uitschieters en aparte momenten in de muziek. Kortom: vlak en, misschien mag dit ook wel gezegd worden: op een gegeven moment saai, ondanks dat het wel erg melodieus is.