Brian Protheroe - I / You (1976)

Label: Chrysalis

1. I / You (5:46)
  2. Every Roman Knows (3:31)
  3. Evil Eye (4:59)
  4. Under the Greenwood Tree (2:28)
  5. Dancing on Black Ice (4:07)
  6. Battling Annie (6:37)
  7. Never Join the Fire Brigade (3:03)
  8. Hotel (3:28)
  9. Lucille (3:09)
  10. The Face and I (5:18)
avatar van jorro
Geen berichten en 4 stemmen met een gemiddelde van 4,62. Dat maakt een mens nieuwsgierig. Gelukkig is het album op Spotify beschikbaar.
Het is een bijzonder album. Aparte composities met vooral een lach. Dat Brian Protheroe ook acteur is klinkt door in de meeste van de liedjes.
Het is moeilijk zijn songs te beschrijven want met weinig te vergelijken. Ze zijn in elk geval goed gezongen en duidelijk verstaanbaar.
Lucille is een tekstueel iets aangepaste versie van de song van Little Richard.
Volgens mij een album dat of een hoge score of een lage score krijgt en weinig gemiddelde scores.
Van mij 4*. En ook dit album kwam ik op het spoor doordat het in de jaarlijst 1976 van Oor staat.

avatar van Tonio
Eindelijk weer eens iemand die kennis heeft genomen van de bijzondere muziek van Brian. Luister ook eens naar zijn 2 andere albums!