Supersister - To the Highest Bidder (1971)

Label: Polydor

1. A Girl Named You (10:10)
  2. No Tree Will Grow (On Too High a Mountain) (7:39)
  3. Energy (Out of Future) (15:01)
  4. Higher (2:46)
  5. A Girl Named You [Single Version] * (3:17)
  6. Missing Link * (2:58)
  7. No Tree Will Grow [Single Edit] * (4:27)
  8. The Groupies of the Band * (4:32)
avatar van Oldfart
Het beste Supersister album en geen bijdragen van onze erkende progrock liefhebbers/ vrienden hier op MuMe???

Hoe kan dat nou?
En ook vreemd vind ik dat bij geen enkele bijdrage, ook niet bij de andere Supersister platen, Robert Jan Stips wordt genoemd.
Toch een belangrijke persoon in de vaderlandse pophistorie.

To the Highest Bidder kon zich kwa populariteit destijds moeiteloos meten met alles wat er op progressief/ symfonisch gebied in Engeland en elders uitkwam. Je draaide het gewoon gelijk op met de Floyds, Zappa's en Soft Machines.

avatar van Rufus
Wat doet dat meisje op de hoes ?

Harald
Geen idee. Ik heb die original Vinyl plaat (Klaphoes) en daar staat geen meisje op. Ik kan ook niet zien wat op het board staat dat die meid in handen heeft. Beneden aan de linke kant is er ook nog iets te zien maar ik weet niet wat,staat ook niet op het originale hoes. Volgens mij is deze hoes een rerelease.

beaster1256
leuke plaat van supersister , lang vervlogen dagen , en dat meisje ken ik ook niet , misschien de zuster van supersister

Kingsnake
Uistekende 2 elpee van de band.

Ze klinken wat minder als Canterbury maar meer als zichzelf.
Een goede plaat om de collectie mee te starten.

In 2008 zijn er geremasterde versies van het hele oeuvre verkijgbaar.

avatar van Oldfart
Heb sinds dit weekend de door Esoteric uitgebrachte geremasterde versies van de 1e twee platen, waar Kingsnake het hier boven over heeft.

En ik kan alleen maar zeggen: WoW !!
Alles klinkt frisser, sprankelender en beter gedifinieerd dan op eerdere uitgaves.
Aanrader derhalve.
En de muziek?
Die heeft in die 38 jaar ( zo lang al weer ) niets aan kracht ingeboet.
De tracks zoals die hier staan zijn ook van de nieuwe geremasterde versie.

Mooi, mooi, mooi

avatar van kaztor
Wie goed luistert hoort in het einde van Energy een stukje van She Was Naked.

Stijn_Slayer
Minder dan z'n voorganger en z'n opvolger, maar beslist geen slechte plaat. De muziek teert vaak wel wat te veel op de toetsen, waardoor ik de composities hier iets minder boeiend vind.

avatar van Oldfart
Ieder zijn smaak, ik vind het geheel een beetje minder melig dan de eerste, en er wordt beter gemusiceerd.
En 'No Tree Will Grow' waarschijnlijk het beste nummer van Supersister.

Lazarus Stone
Herontdekt door A Girl Named You, sommige deuntjes zeuren decennia in je kop zonder dat je ze kan plaatsen.

avatar van ricoreyes
Echt ontelbare keren gedraaid die lp in de seventies. En ook nu nog prima plaat om af en toe op te zetten. No Tree Will Grow, prachtig zoals dat nummer eindigt in geproest en gegiechel. De heren konden onvoorstelbaar melig doen, zoals ook uit de live-optredens bleek.

avatar van Mssr Renard
Waanzinnige plaat in een trits legendarische nederlands topprogplaten.

Zo in 2019 klinkt het nog steeds fris en energiek. Veel energieker dan veel nieuwerwetse progrockplaten.

Knappe prestatie om drie zulke hoogstaande platen te maken.

neigt ook naar jazzrock. Sterk staaltje van Supersister!

avatar van R-Know
Tsjonge. Das lang geleden.
Wel heel lekker weer eens te horen. Geweldige muziek.
Lullig, maar ‘ onNederlands goed’