LCD Soundsystem - 45:33 (2006)

Alternatieve titel: 45:33: Nike+ Original Run

Dance / Rock
Label: DFA

1. 45:33, Pt. 1 (9:25)
  2. 45:33, Pt. 2 (13:10)
  3. 45:33, Pt. 3 (11:52)
  4. 45:33, Pt. 4 (17:30)
  5. Freak Out / Starry Eyes * (12:22)
  6. North American Scum [Onanistic Dub] * (8:57)
  7. Hippie Priest Bum-Out * (4:28)
avatar van Zwammer
Geniale single. De 45 minuten vliegen zo voorbij en voordat je het weet wil je de trip weer opnieuw beleven. Één van de betere tracks/albums uit 2006.

avatar van T.O.
Hm, deze ken ik helemaal niet, snel maar eens gaan luisteren

avatar van gemaster
Wat is deze? Is dit nieuw materiaal of een liveset ofwat?

avatar van T.O.
Is het wel een officiële release? Ik zie het nergens op discogs.com staan.

avatar van Zwammer
Volgens mij is die nog alleen via iTunes gereleased. De cd/vinyl uitgave zou dit jaar worden uitgebracht.

avatar van mathias
gemaster schreef:
Wat is deze? Is dit nieuw materiaal of een liveset ofwat?

Een nummer dat Murphy heeft gecomponeerd in opdracht van Nike. Schijnt de ideale soundtrack bij het lopen te zijn (en is ook met die intentie geschreven).

45:33 slaat ook wel op de toeren lijkt me

45:33 verschijnt op 13 november (op cd dan welteverstaan), en dan schijnt er ook nog een EP van de beste dancerockband ter wereld te komen met de titel A Bunch Of Stuff. Die release staat voor volgende week al op het programma. We houden de winkelrekken (en fijne internetruimtes) in de gaten.

avatar van Dridge
Nu te beluisteren op de luisterpaal : http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/37982733

avatar van shinybeast
de cd versie is uitgebreid tot 71:52 minuten verdeeld over 9 nrs!

1-6 is dan weer 45:33 maar ook iets langer dan 45:33

avatar van frans swa
dit is bedoeld als muziek voor tijdens het joggen!

zie ook het Nike-logo op de hoes, was i.o.v. van hun ofzo

avatar van gemaster
Uitstekend werkje weer van Murphy. Het album voelt ook echt als een soundtrack voor joggen. Erg knap gedaan. Ietsje minder dan de reguliere albums, maar nog steeds een 4*

avatar van Frank Booth
Prettig voortpruttelend muziekstukkie, maar slechts schetsmatig ten opzichte van de twee reguliere studioalbums. Niet slecht.

avatar van Paalhaas
Frank Booth schreef:

Oneens. Zijn beste, fijnste werkje tot nu toe. Goed van voor tot achter, waar zijn (zeker niet onverdienstelijke) albums hier en daar toch wat mindere nummers bevatten. Ik blijf deze EP maar draaien, i.t.t. de albums.

avatar van Mr. Digitalized
hm, mijn cover is zwart...

vondeich
Dat is de cover voor de CD re-release van 45:33

Het is overigens idd een goed gelukt project.. gebruik hem zelf regelmatig

avatar van Yamato
Lag voor een euro bij de Mediamarkt, ik kende het hele stuk al van voor naar achter maar voor zo'n prijs een cd als deze laten liggen zou een regelrechte schande zijn. Ik vind dit stuk niet zo goed als zijn reguliere albums maar het blijft een heel mooi werkje, de 'bonustracks' zijn leuk maar niet essentieel.

avatar van Paalhaas
Yamato schreef:
Lag voor een euro bij de Mediamarkt

avatar van shylaa
Nadat ik alle goede commentaren las, heb ik deze cd ooit eens gekocht voor een prikje. Ik snap evenwel nog altijd niet wat iedereen hier zo goed aan vindt. Zijn reguliere albums vind ik veel en veel beter. 2*

Eerste luisterbeurt klinkt goed. Moet misschien maar weer eens gaan hardlopen.

Raar om "Someone Great" zonder vocalen te horen, mist het toch een groot deel van haar kracht.

Echt een perfecte soundtrack voor bij het sporten. Uiteindelijk de release van LCD Soundsystem die ik nog het meeste draai.