Run-D.M.C. - Greatest Hits (2002)

Label: Arista

1. King of Rock (5:13)
  2. It's Tricky (3:03)
  3. Beats to the Rhyme (2:41)
  4. Can You Rock It Like This (4:29)
  5. Walk This Way (5:10)

met Steven Tyler en Joe Perry

6. Run's House (3:44)
  7. Rock Box (5:30)
  8. Peter Piper (3:23)
  9. Mary, Mary (3:14)
  10. Hard Times (3:52)
  11. You Be Illin' (3:26)
  12. It's Like That (4:49)
  13. My Adidas (2:48)
  14. Sucker M.C.'S (Krush Groove 1) (3:08)
  15. You Talk Too Much (6:01)
  16. Jam-Master Jay (3:10)
  17. Down with the King (5:02)
  18. Christmas in Hollis (2:58)
eazyfan
wat zijn dat Sucker M.C.'S.echte nerd alleen JMJ ziet er nog cool uit(r.i.p.)wie heeft die sukkels eigenlijk een platencontract gegeven?????en wat voor een crap-begip is suckas mc's ik wist niet dat ze een leidje over henzelf hebben gemaakt.

avatar van MJ_DA_MAN
jij hebt absoluut geen verstand van de hiphop-geschiedenis, hou je mond dicht want dit zijn zowat de grootste hiphop artietsten ooit

avatar van WeSSeL..
gaat het er hier om wie er cool uitziet of niet? gaa jy maar lekker luisteren naar een lekkere chick die niet kan zingen ofzoo, maar ga je domme en vooral zinloze verkondigingen hier niet lopen plaatsen. Run-D.M.C. is echt goede rap wat niet meer terug te vinden is op het niveau hoe hun het hebben gemaakt.

WeSSeL.. schreef:
gaa jy maar lekker luisteren naar een lekkere chick die niet kan zingen ofzoo,

waar slaat dat nou weer op??

Relax
eazyfan schreef:

eazyfan schreef:
waar slaat dat nou weer op??

Oeps

Eazyfan, dat je Run DMC haat weten we nu wel

avatar van Kos
Kos
Laatst gekocht. Toch wel leuk hebbedingetje .

Hoes is wel anders btw.

Sharpshooter schreef:
Eazyfan, dat je Run DMC haat weten we nu wel
Sorry ik neem mijn oude woorden terug. Ik vind ze niet meer slecht. Ik verhoog dit naar 3,5* zelf.

Maarten||
Leuk Cdtje, lkkre oldskool, aantal leuke nummers. 3,5

avatar van Reijersen
Als hiphopliefhebber moet je toch wel een Run DMC plaat in de kast hebben staan. Ik heb alleen deze Greatest Hits en die bevalt me goed. Lekker oldschool en goede producties.

4 sterren.

EVANSHEWSON
Ik vrees dat ik nooit een echte hiphop of rapfreak worden zal, het is me te veel geblaat, te weinig wol (te veel gerap, te weinig melodie, dus.)
*** af en toe kan me hier wel iets van bekoren (1,5,10,12).

avatar van MMJ
MMJ
ik heb het idee dat ik ongeveer hetzelfde album heb, maar de hoes is anders (daar was ik inmiddels al overheen hoor maar toch ) en er staan nog 2 andere nummers op namelijk > 'Bounce' en 'Ghostbusters'. alleen hij heet ook anders hij heet: RUN DMCHigh Profile The Original Rhymes'. ook jaar 2002 ook label Arista en ook greatest hits. dus ongeveer hetzelfde toch?:P

avatar van TheFunkyM
Heerlijk Old Skool, n( my adidas) ik heb alleen deze cd van Run DMC, vind het ook wel genoeg...

avatar van god
god
Gruwelijk.

Ken hun muziek eigenlijk helemaal niet, op de hitjes na dan. Dus ik denk dat ik dit maar eff moet checken, want ze zijn toch wel de grondleggers van de Hip-Hop

avatar van MJ_DA_MAN
Niet dé grondleggers, maar absoluut één van de meest invloedrijke hiphop-acts allertijden.

avatar van Stapler
Nou nou de grondleggers van HipHop een van de misschien
En waar is Bounce?

avatar van Shelter
Ik ben echt blij dat ik ze nog eens live heb mogen aanschouwen...
Live heel vet!
ontopic: verzamelaar is gewoon ok natuurlijk, want run dmc maakt die lekkere oldschool hiphop.
Favoriete nummers: it's tricky, run's house, peter piper, you be illin, it's like that en jam master jay.

Alleen laatste nummer had er van mijn part niet opgehoeven... niet hee slecht maar duidelijk minste track.

avatar van LucM
Ik ben geen hiphop-fan maar kan Run-D.M.C. best waarderen omdat hun muziek inventief en opwindend is, zeer dansbaar met grappige teksten. Het zal ook te maken hebben met het feit dat ze rap met hardrock vermengen.
Al vind ik niet alle nummers sterk , "Walk This Way" in samenwerking Aerosmith vind ik het beste hiphopnummer ooit, "It's Tricky" en "It's Like That" vind ik ook leuk.

avatar van Shelter
rap met hardrock vermengen???
slechts een paar nummers die op 1 hand te tellen zijn hoor, run dmc staat voor oldschool hiphop...simpel basic beats, rhyming en scratches....

avatar van LucM
Oldschool hiphop is het zeker maar Run-D.M.C. was wel één van de eerste hiphopacts die hardrock daarin vermengden en met het scratchen waren ze inventief.
"Christmas in Hollis" vind ik ook het zwakste nummer hierop.

avatar van MAS
MAS
Ik heb dezelfde cd maar met een ander cd hoesje.

Peter Piper!!!

avatar van Outblasty
Ik ga dit toch maar een paar keer checken voordat ik zondag naar het optreden van DMC ga. Ken eigenlijk alleen Raising Hell en het gaat me niet meer lukken om alle albums te leren kennen in 3 dagen.

avatar van GijsV
MAS schreef:
Ik heb dezelfde cd maar met een ander cd hoesje.

Ja, ik ook, dat is een versie met dezelfde tracklist maar in een andere volgorde. Op dat album staan alle originele nummers, dus bijvoorbeeld It's Like That in een veel ruigere versie dan de bekende versie. Of heb jij nog weer een andere??

avatar van MJ_DA_MAN
De It's Like That die jij bedoelt is de Jason Nevins-remix uit 1997, wat een hit was. Het origineel, dat op deze plaat staat, was volgens mij de eerste Run DMC-single (uit 1983 al).

avatar van Silky & Smooth
Run-D.M.C., een groep die inderdaad iedere hip-hop liefhebber wel in de kast/playlist moet hebben staan. Greatest Hits is een mooi album voor de fans van Run-D.M.C. die niet echt fan van Run-D.M.C. zijn. Alle klassiekers staan er op en dat is voor mij genoeg. Eigenlijk zelfs al een beetje teveel. Het is zeker een legendarische hip-hop act, wat het ook meer dan de moeite waard maakt om te luisteren, maar een heel album vol wordt een beetje eentonig.