Kim Wilde - Here Come the Aliens (2018)

Uitgebracht in eigen beheer

1. 1969 (4:04)
  2. Pop Don't Stop (3:50)

met Ricky Wilde

3. Kandy Krush (3:15)
  4. Stereo Shot (3:39)
  5. Yours 'Til the End (4:35)
  6. Solstice (5:23)
  7. Addicted to You (3:44)
  8. Birthday (3:38)
  9. Cyber Nation War (4:55)
  10. A Different Story (3:41)
  11. Rock the Paradiso (3:45)
  12. Rosetta (4:46)

met Frida Sundemo

13. Amoureux des Rêves * (3:46)

met Laurent Voulzy

14. Fight Temptation * (3:34)
  15. Yours 'Til the End [Infinity Mix by Ricky Wilde] * (7:12)
  16. Stereo Shot / 1969 / a Different Story [Numinous Mix by Ricky Wilde] * (5:00)
  17. Cyber Nation War [Keyboard Warrior Mix by Ricky Wilde] * (5:59)
  18. You Came [Live from the 'Here Come the Aliens' UK Tour 2018] * (4:53)
  19. Cambodia [Live from the 'Here Come the Aliens' UK Tour 2018] * (5:32)
  20. Kids in America [Live from the 'Here Come the Aliens' UK Tour 2018] * (5:59)
avatar van E-Clect-Eddy
De nieuwe tour werd al aangekondigd nog voor het nieuwe album goed en wel genoemd werd. Ook heb ik nog geen singles gezien.

Doet met deze hoes en thema wat denken aan Thomas Dolby - Aliens Ate My Buick (1988)

Jammer dat ze met een titel als Rock the Paradiso niet een avondje in de hoofdstedelijke poptempel staat deze tour.

avatar van E-Clect-Eddy
Pop Don't Stop is uitgebracht als single, een liefdesverklaring aan de Pop muziek. Met een variatie op de intro van Video Killed The Radio Star de hit voor Buggles - The Age of Plastic (1980).

Er zit een video bij, waarin zich uitdost als diverse acts uit de haar hit periode wanneer ze andere genres opsomt: Hip Hop / Punk / Funk / Rock. Daarmee wordt ook duidelijk dat ze geen 20 meer is en ik ook niet, want alleen als je toen veel TV / muziekvideo's had gekeken had je de acts herkend die zij vluchtig nadoet.

platenzaak Wil'm
Verrassend fris klinkende 80's plaat met prachtig artwork, nice

avatar van E-Clect-Eddy
Er staan meer dan genoeg nummers op die goed te genieten zijn maar ook hoor ik wel genoeg dat minder is.

Ze zeggen beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen, maar ook geforceerd er tussen inzitten is niet de gulden middenweg. Zoals die intro van Pop Don't Stop. Na deze eerste single die in diverse versie's werd uitgebracht kwam er geen andere single. Vaak een teken aan de wand.. als je zelf al niet geloofd dat er meerdere singles (goede nummers) op staan...tja.

Maar er staan wel goede nummers op ook als ik niet weet of die zich lenen als single zoals het lang uitwaaierende Cyber Nation War dat een protest lijkt tegen stiekem pesten via internet. Ook Rosetta is een heel aardige afsluiter waar wijselijk gekozen is om een gast-vocale de hoge noten te laten pakken.

Rock the Paradiso gaat inderdaad over 'onze' Paradiso in Amsterdam, een leuk Pop Rock nummer waar je niet te lang bij de tekst hoeft stil te staan. Gemiste kans dus om deze tour niet ook in de poptempel te staan.

Andere pluspunten: het album klinkt behalve 80s ook regelmatig 70s en dan met name door de Rockende gitaarpartijen. Het tweede deel vind ik lekkerder dan het eerste deel na de eerste beluistering.

Het eerste deel van 1969 waarmee het album in een soort gedempt nep-mono opent waarna het overgaat een licht bombastische stereo, heb ik eerder gehoord, meer dan eens en dus wat te voorspelbaar.

Er is meer dan genoeg op het album dat uitnodigt om het meermaals te beluisteren. Maar betwijfel dat deze in jaarlijstjes gaan verschijnen anders dan die van de echte Kim Wilde fan.

avatar van Zwaagje
Weer een fijne jaren 80 sound en ze is nog goed bij stem. Geen wereldschokkende plaat, maar fijn voor af en toe. Over een paar maanden te zien in het Patronaat in Haarlem. Ze is blijkbaar een liefhebber want ze voelt zich niet te groot voor dit soort kleine zalen; respect. 3.5* voor mij, maar ben geen echte fan.

avatar van gewe
Inderdaad geen wereldschokkende plaat van miss Wilde,maar wel heel sympathiek. Beste #er volgens mij Birthday!

avatar van meneer
Geweldige Hoes !

avatar van E-Clect-Eddy
Ondertussen 10x beluisterd en deze hoeft wat mij betreft alleen een verzamelaar met de hits voor zich te dulden. Het beste album van Kim (samen met broer Ricky)... een heerlijk Pop album met een flinke dosis Rock ondersteund met synths. Halfje erbij 4*

Enige minpuntje zijn de drums / beats. Ik vermoed dat de nummers rond een drumcomputer / sequencer zijn gebouwd en dat later een 'live' drummer er bepaalde partijen aan heeft toegevoegd of nagespeeld en dat klinkt dan net niet Rock 'n' Roll genoeg. Desondanks klinken diverse nummers als de 'ruigste' die Kim heeft gemaakt.

Een positieve verrassing, die nu nog tegen mijn album Top 10 van 2018 aan schuurt en zich waarschijnlijk wel staande zal houden in mijn Top 25 tot aan het einde van het jaar.

avatar van vigil
Zeer fijn album en zeer terecht opgemerkt misschien wel haar beste studio album. Waar normaal altijd wat niemendalletjes/opvullertjes op haar album staan is nu alles raak. Soms new wave, soms pure pop, soms ballads en soms zelfs stevige rock maar wel alles met vakmanschap gemaakt en goede productie.

Go Kimmy!

Weet Poeha hier al van?

avatar van Poeha
Pop Don't Stop kende ik dan wel, de rest nog niet.
Maar om Close als beste studioalbum te verdringen moet het wel heel goed zijn. Maar ik ben zeker heel erg nieuwsgierig.

avatar van E-Clect-Eddy
Deluxe editie in aantocht, met 2 nieuwe nummers, 3 remixen door broerlief en 3 live versie's van oude hits.

goldendream schreef:
Aliens Live, Kim Wilde - Een live-album.

Staat nu in de wacht om toegevoegd te worden aan MuMe.

‎Aliens Live by Kim Wilde on iTunes - music.apple.com

avatar van goldendream
Neen, dit album kan niet tippen aan haar eerste twee pareltjes, maar het is stukken beter dan een aantal heel matige platen die ze na 'Close' uitbracht.