De Jeugd van Tegenwoordig - Luek (2018)

Alternatieve titel: Leuk

Hip-Hop / Pop
Label: Top Notch

1. Makkelijk (Voor Ons) (5:03)
  2. Kutwoning (2:27)
  3. Schietlood (5:23)
  4. Torpedo (6:35)
  5. Wittewijnmuziek (5:13)
  6. Dit Was Nooit Mijn Leven (3:45)
  7. Luek (2:54)
  8. Kijk Ze Daar (Ook Luek) (2:24)
  9. Gemist (4:54)
  10. Hoe (3:40)
  11. Twee Xannies en een Slagromerino (3:20)
  12. Saved by the Bell (5:38)
  13. Cécémel (5:15)
avatar van TheLegacy
Luekeng

avatar van dynamo d
Ik kijk hier naar uit (of: iut). De Jeugd van Tegenwoodig vind ik geniaal!

avatar van Demon.
Altijd luek

Rudi1984
Ach, daar zijn de jongetjes weer met hun gemaakt dwarse, oninteressante dingetjes.

avatar van Bart Lanser
Jaaaaaa hier heb ik wel héel veel zin in! Gemist was alvast al heerlijk

avatar van EttaJamesBrown
Met iets meer aandacht voor het eindproduct hadden ze er nog een paar hinderlijke taalfouten uit kunnen halen. Jammer.

Misschien zou Franck Muadit dit wel iets vinden.
Ondergetekende laat echter de schouders hangen.

avatar van TheLegacy
Ik ben wel gewend om de nummers van de Jeugd met een korrel zout te nemen, maar ik vind de verse (en de flow!) van Yayo op Makkelijk wel heel uhm, makkelijk?

avatar van Eddie
Gemist wel een geinig nummer. Heb de jeugd altijd wel leuk gevonden. Op deze zesde plaat zullen ze denk ik hetzelfde doen als op de 5 platen daarvoor, dat is ook direct het grote nadeel, er zit 0,0 evolutie in de muziek, alle platen zijn 100% inwisselbaar. Heb ik de eerste platen nog origineel ion de kast staan, zal deze niet verder komen dan de spotify play list ben ik bang.

avatar van Snoeperd
Ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Vanaf 'Ja Natuurlijk' zie ik wel zeker een evolutie, vooral in de beats van Bas Bron, die meer 80's geïnspireerde beats maakt en meer gebruikt maakt van elektronische invloeden. Op 'Ja Natuurlijk' werkte dat perfect, met vele klappers als Een Barkie, Mysterie van de Koude Schouder, Benden en De Formule. Helaas is de songkwaliteit wat achteruit gegaan op de vorige plaat, ben benieuwd hoe dat op deze plaat is. Gemist vind ik tof, Makkelijk is dan weer matig.

avatar van Eddie
‘Makkelijk’ is toch het intro duurt toch maar 9 seconden? Of heb ik dat mis?

avatar van Slowgaze
Rudi1984 schreef:

Amen.

avatar van Roscovitsch
Eddie schreef:
‘Makkelijk’ is toch het intro duurt toch maar 9 seconden? Of heb ik dat mis?

Is de nieuwe single. Videoclip bestaat uit fragmenten van 9 seconde.

Verder benieuwd naar de plaat. Gemist had ik de boys zeker maar die nieuwe single is idd te Makkelijk.

avatar van Fathead
EttaJamesBrown schreef:

avatar van Bart Lanser
volgens mij is de originele naam van het album gewoon "leuk" in plaats van "luek". Bij verschillende online winkels waar je de plaat kan kopen staat gewoon "Leuk"

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Bart Lanser schreef:

Dat moet een typefout zijn.

Roscovitsch schreef:

Is de nieuwe single. Videoclip bestaat uit fragmenten van 9 seconde.

Ah dat verduidelijkt eea. tnx

avatar van Slowgaze
Maartenn schreef:
Dat moet een typefout zijn.

#diep

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Oh, nieuwe JVT. Even langs me heen gegaan, maar ben benieuwd. Verwacht er niet veel van in ieder geval.

avatar van RadioMad
Pfoeh, wat een lelijke albumhoes.

avatar van Nicolage Rico

Kos
Nicolage Rico schreef:
Irritant vooral.

Wel origineel.

JvT in een notendop dus.

avatar van Frenz
Manon heeft me nogal kopschuw gemaakt, toch maar een poging wagen

Beide singles zijn alvast (te) makkelijk

avatar van SOAD
Cécémel en Saved by the Bell zijn wel heerlijk zeg. Zoals ik de Jeugd het liefst hoor. Ik hou je in de gaten Toine van Peperstraten.

Op het eerste gehoor in ieder geval een stuk beter dan hun vorige plaat.

avatar van frans swa
jammer, ben op zich fan van ze: tot Ja Natuurlijk vond ik het tof en constant...
Manon minder en deze eerste luisterbeurt klinkt matig....

avatar van jordidj1
jordidj1 (moderator)
Na de eerste luisterbeurt valt het niet tegen, maar het is ook niet bijster bijzonder. Vlakjes.

avatar van Demon.
Manon heb ik 1 keer geluisterd en daarna nooit meer. Deze klinkt al wat avontuurlijker. Het begin is niks maar Torpedo en Wittewijnmuziek klonken lekker. Ook de laatste 2 tracks blijven hangen al vind ik het jammer dat ze het niet daadwerkelijk over cécémel hebben haha.

avatar van Frenz
Valt toch niet tegen, veel beter dan Manon, dat sowieso.

Tekstueel minder flauwigheden (maar toch nog ruim genoeg), iets meer volwassenheid? Nee toch?

Bas ook ietsje beter in vorm, maar of het muzikaal beklijft? Op Spotify kwam na dit album De Kerk ineens. Toch van een andere orde, De Machine

Torpedo, Wwmuziek en de laatste twee zijn oké

nedbed
Beter dan Manon, maar weer niet heel overtuigend. Schietlood is keihard though!

avatar van repelstefan
Had toch gehoopt dat hij weer op het niveau van Ja Natuurlijk was maar helaas. Heeft i.t.t. Manon wel een paar toffe nummers (Gemist, Schietlood, Wittewijnmuziek en ook wel Makkelijk en Torpedo) maar de rest doet het niet echt voor me.