Black Panther: The Album (2018)

Score / Hip-Hop
Label: Top Dawg

1. Kendrick Lamar - Black Panther (2:10)
  2. Kendrick Lamar en SZA - All the Stars (3:52)
  3. ScHoolboy Q, 2 Chainz en Saudi - X (4:27)
  4. Khalid en Swae Lee - The Ways (3:58)
  5. Vince Staples en Yugen Blakrok - Opps (3:00)
  6. Jorja Smith - I Am (3:28)
  7. SOB x RBE - Paramedic! (3:39)
  8. Ab-Soul, Anderson .Paak en James Blake - Bloody Waters (4:32)
  9. Jay Rock, Kendrick Lamar, Future en James Blake - King's Dead (3:45)
  10. Zacari - Redemption Interlude (1:25)
  11. Zacari en Babes Wodumo - Redemption (3:42)
  12. Mozzy, Sjava en Reason - Seasons (4:02)
  13. Kendrick Lamar en Travis Scott - Big Shot (3:41)
  14. The Weeknd en Kendrick Lamar - Pray for me (3:31)
avatar van Yestsida
Toffe soundtrack voor een toffe film.

Van superhelden-films ben ik sowieso een liefhebber, met name de MCU-films (en in mindere maten series) vind ik echt geweldig. Daarom was het wel tof om te kijken wat één van mijn favoriete artiesten, en labels (Top Dawg/Aftermath), zouden doen met de soundtrack voor zo'n populaire filmfranchise.

Het is geen soloalbum van Kendrick Lamar geworden maar hij komt wel ontzettend veel voor op deze compilatie van nummers, op alle nummers waar hij niet gecrediteerd is hoor je hem zelfs subtiel en/of heeft hij productie-credits. Daarnaast is hij uiteraard ook de executive producer van Black Panther: The Album.

De 5 nummers waar Kendrick Lamar gecrediteerd is als hoofdartiest zijn genieten geblazen. All the Stars is een leuke radiosingle met SZA en de 2 afsluiters zijn geweldige collaboraties met Travi$ Scott en The Weeknd. Deze versie van King's Dead is ook leuker dan die op Jay Rock's derde album vind ik.

De 2 overige Black Hippy-leden leveren hier ook sublieme nummers af. Ab-Soul en Anderson .Paak zorgen met Bloody Waters voor een sterke track en ScHoolboy Q laat vooral horen dat het jammer is dat X zijn enige contributie is aan deze soundtrack.

Opps en Paramedic! zijn harde bangers, Jorja Smith laat zien een talentje te zijn op I Am en Seasons is een leuk nummer om REASON te introduceren aan de wereld.

De overige nummers zijn ook goed gecomponeerd maar minder noemenswaardig.

Benieuwd of dit team ook gevraagd wordt voor de sequel van Black Panther!