Prince & The New Power Generation - One Nite Alone...Live! (2002)

Funk
Label: NPG

1. Rainbow Children (11:46)
  2. Muse 2 the Pharaoh (4:49)
  3. Xenophobia (12:40)
  4. Extraordinary (5:02)
  5. Mellow (4:30)
  6. 1+1+1=3 (6:05)
  7. The Other Side of the Pillow (4:46)
  8. Strange Relationship (4:13)
  9. When U Were Mine (3:47)
  10. Avalanche (6:04)
  11. Family Name (7:17)
  12. Take Me with U (2:54)
  13. Raspberry Beret (3:26)
  14. Everlasting Now (7:41)
  15. One Nite Alone (1:12)
  16. Adore (5:33)
  17. I Wanna Be Your Lover (1:22)
  18. Do Me, Baby (1:56)
  19. Condition of the Heart (Interlude) (0:39)
  20. Diamonds & Pearls (0:41)
  21. The Beautiful Ones (2:10)
  22. Nothing Compares 2 U (3:48)
  23. Free (1:06)
  24. Starfish & Coffee (1:07)
  25. Sometimes It Snows in April (2:41)
  26. How Come U Don't Call Me Anymore (5:07)
  27. Anna Stesia (13:12)
  28. Joy in Repetition (10:56)
  29. We Do This (4:42)

met George Clinton

30. Medley: Just Friends (Sunny) / If You Want Me to Stay (4:26)

met Musiq

31. 2 Nigs United 4 West Compton (6:15)
  32. Alphabet Street (2:55)
  33. Peach [Extended Jam] (11:19)
  34. Dorothy Parker (6:17)
  35. Girls & Boys (6:59)
  36. The Everlasting Now (Vamp) (1:49)
Auld lang syne van Robert Burns is een prachtig liedje en kent vele (live) versies. Ook Rod, Bruce en Prince hebben de verleiding niet kunnen weerstaan tijdens 1 of meerdere concerten...dit nummer is mede daardoor uitgegroeid tot iets heel bijzonders.

artonna campaign schreef:

Maar wat heeft dat met dit album te maken?

Jij doelt op de uitvoering die Prince 31-12-87 speelde in Paisley park denk ik?

Inderdaad, omdat ik het tot heden nergens op een plaat ( wel op Youtube ) van Rod, Bruce of Prince heb kunnen vinden wou ik dit speciale liedje toch even in de schijnwerpers zetten, niet meer of minder.

avatar van Minneapolis
Vanavond It ain't over sinds lange tijd weer eens gedraaid.
Man, man.. Welbekende Prince fans op MM: vinden jullie jullie dit ook niet één van de fijnste officieel uitgegeven schijfjes (het komt dichtbij The undertaker en Small club) door het kleine paarse fenomeen?

Joy in Repetition is waanzinnig goed, Just good friends is geen song van Prince (die wel heerlijk op de gitaar bezig is), maar wel r&b op z'n best. 2 Nigs en Alphabet St. funken als een malle (die blazers ook; sowieso vond ik deze band te gek) al had ik graag wat extra coupletjes gehoord, Peach had iets minder uitgebreid gemogen, maar de solo's van Renato Neto en wederom de toeters (ik denk hier Greg Boyer) maken alles waard.
Om daarna te trakteren op jams op 2 van mijn favoriete Prince songs: het niet vaak live gespeelde Dorothy Parker, waarin een heel spectrum aan muziek stijlen langs komen, en Girls & boys.

Heruitgave op vinyl en cd 27 maart

It aint over komt op apart vinyl uit.