Trisomie 21 - Elegance Never Dies (2017)

Frankrijk
Electronic / Rock
Label: Chromo

1. Where Men Sit (5:37)
  2. Our Trip (4:46)
  3. No Man Can Imagine (3:38)
  4. Something Else (5:29)
  5. Is Anybody Home? (Part 5) (3:34)
  6. During All These Years (3:07)
  7. Over the Noisy Keys (4:42)
  8. Rebirth (3:38)
  9. Tender Now (3:22)
  10. Alice (5:26)
  11. Is Anybody Home? (Part 5) [Instrumental] (3:32)
Knap dat deze pioniers van de Franse coldwave/electronics scene zichzelf hier zo weten te overtreffen. Het album is een evenwichtig solide geheel -in tegenstelling tot hun eerdere experimentele albums- en geen enkele song valt me tegen. Mooi gitaarwerk en dromerige synths. De evenwichtigheid zit hem vooral in het darkwave-achtige karakter van dit album met meer nadruk op het gitaarwerk. Hun beste album sinds de jaren 80 en misschien wel hun allerbeste tot nu toe!

avatar van Alicia
Trisomie 21 is voor mij een bekende naam. Echter de muziek van dit Franse duo is om een of andere duistere reden totaal aan mij voorbij gegaan.

En?

In elk geval wat dit album betreft: très beau!

Het enige minpuntje is het opvallende accent van de zanger. Maar dat is hem voor deze ene keer vergeven.

Alicia schreef:

En?

In elk geval wat dit album betreft: très beau!

Juist door dat 'aparte' accent hoor je dat het Trisomie 21 is. Hun vroegere albums uit de jaren 80 zijn erg experimenteel en daar moet je van houden. Voor die tijd natuurlijk wel vernieuwend. Ik heb ze een keer live gezien en dan klinken ze meer postpunk/rock. Wat ik altijd vreemd heb gevonden is dat bijna al hun albums een jaar later door de mix worden gehaald en dat doet af aan het origineel vind ik. Zo ook dit album is geremixed een jaar later uitgebracht onder de titel Happy E.N.D. Ik heb liever dit origineel.