Hapax - Cave (2016)

Italiƫ
Electronic / Rock
Label: Swiss Dark Nights

1. Traitors (The Words We Learned) (4:42)
  2. Survive the Night (5:03)
  3. Desert (4:30)
  4. Hands (3:27)
  5. Vitriol (4:31)
  6. Silent Sign of Surrender (3:57)
  7. Cave (3:40)
  8. Litany for the Oceans (4:34)
  9. Shadow and Breath (4:42)
  10. Nobody's There (7:19)
avatar van Alicia
Zoals ik al eerder bij deze post-punk/coldwave/darkwave formatie vermeldde: Italië grossiert momenteel heel aardig in goede post-punkbandjes. Het tweede album van Hapax is er ook weer een om door een ringetje te halen. Misschien vind ik deze nog wel beter dan het debuut.

Voor de liefhebber van een ietwat duistere, melancholische en toch zeer dansbare wave met een licht shoegaze randje. Het betreft hier ook een goede mix van uitwaaierende gitaren, elektronica en de zanger heeft, geheel passend in dit genre, ook nog eens een lekker diep stemgeluid.

Jean-Maurice
Ben nu aan het luisteren. Klinkt inderdaad niet verkeerd.

HAPAX - Survive the night - YouTube

HAPAX - Shadow and breath - YouTube

avatar van pos
pos
Wat een geweldige plaat is dit zeg. Puur toevallig het nummer Hands aangeklikt op youtube en nu al een week helemaal verslaafd aan deze plaat. Ik heb een hekel aan dansen maar krijg er, zelfs met dit warme weer, bijna zin in. Bijna he Op zoek naar het eerste album

avatar van Alicia
Het nieuwe album Monade is aanstaande! De eerste vrijgegeven nummers klinken alvast super. ?

Monade | SwissDarkNights Label - swissdarknights.bandcamp.com

Jean-Maurice
Aha...ik ga ze luisteren....klinkt goed!

avatar van Alicia
Het 'Cave' concert was prachtig! Erg goed geluid ook! Opgenomen in een heuse grot ergens ten noorden van Napels. Compleet met fakkels, schimmige schaduwen over ijskoude wanden en grimmige gezichten die vaag oplichten in half duister. Opgevouwen op de bank, dan weer dansend door de kamer genoten van dit spektakel, maar echt in levende lijve zo'n concert mee maken zou natuurlijk nog véél leuker geweest zijn! Helaas, het is even niet anders.
Je kunt Into the Cave terug zien op o.a. facebook.
De tweede persing van dit gelijknamige album is al weer een tijdje uit, dit keer aangevuld met twee live tracks.

avatar van Alicia
Wat een service! Eindelijk The Cave (2nd press) binnen, nadat Swiss Dark Nights per abuis het live concert Into the Cave had verzonden. Ik mag beide cd's houden! Kortom, twee keer Hapax voor de prijs van één!