Hapax - Stream of Consciousness (2014)

1 stem

Italiƫ
Rock / Electronic
Label: Swiss Dark Nights

1. Untitled Heart (3:57)
  2. To the Other Side (5:36)
  3. When the Marble Falls (4:01)
  4. Spleen (6:02)
  5. Exit (5:23)
  6. Time (4:06)
  7. As Empty Shells (3:17)
  8. Like Sand (4:13)
  9. A Tank for Alex (6:03)
  10. Giordano Bruno (4:24)
  11. Listen (7:52)
avatar van Alicia
Stream of Consciousness is het sterke debuut van de post-punk/coldwave/darkwave band - je geeft er maar een draai aan - Hapax en de prachtige hoes geeft - wat mij betreft - prima de muzikale sfeer weer. Italië grossiert momenteel goed in neo post-punk/darkwave/synthwavebands.

Helaas is de CD uitverkocht, maar hij is nog wel ergens te vinden, hoor.

avatar van Alicia
Hoera! Hebbes! Ik heb 'm eindelijk te pakken!

Er zijn weer 500 exemplaren van dit geweldige debuut beschikbaar via Bandcamp.

*van blijdschap de kamer rond stampt*

Let op!

Dit is een geremasterde versie met één nummer minder en helaas mis ik dus nu dat mooie nummer Giordano Bruno!

*een rondje minder stampt*

avatar van Alicia
Ik stamp er nu toch weer een rondje bij! Met dank aan Hapax!

Op de vraag waar Giordano Bruno was gebleven kreeg ik het antwoord dat de band zich wilde concentreren op de heropnamen/re-mix van enkele songs en dit nummer liever wilden overslaan.

Stream of Consciousness tweede editie (2nd press) is dus min of meer te beschouwen als een (bijna) nieuw opgenomen album en geen echte tweede persing of één op één kopie!

Ik zal eens proberen de verschillen te ontdekken. Behalve natuurlijk Giordano Bruno, want dat is duidelijk. Die is en blijft vanaf nu lekker onvindbaar.