Karen Damen - Een Ander Spoor (2018)

Belgiƫ
Label: KAJEN

1. Een Ander Spoor (3:40)
  2. Mona Lisa (3:58)
  3. Alles Voorbij (3:08)
  4. Hoge Bomen (3:35)
  5. Het Maakt Niet Uit (3:03)
  6. Adem (3:25)
  7. Binnen voor de Regen (3:31)

met Tourist LeMC

8. Astronaut (3:06)
  9. Cow Girl (3:55)
  10. Hoe Kan Dat Zijn (4:54)
avatar van Thunderball
Deze cd van de week ontvangen en vandaag eens op gezet.

Karen Damen was uiteraard jarenlang één van de originele K3 zangeressen en -hoewel mijn persoonlijke favoriet- eerlijk gezegd was zij degene van de drie, die het minst goed kon zingen.

Op deze eerste solo cd laat ze voor het eerst een volwassen geluid horen en ze brengt het er redelijk vanaf.

Echter een hele cd beluisteren van een dame, die niet meer dan redelijk een nummer kan vertolken, maar duidelijk qua bereik flink te kort komt, begint al snel te vervelen.
Haar redelijk monotone en hese manier van zingen doen alle nummers op elkaar lijken en de teksten zijn over het algemeen ook niet erg sterk.

Leuk voor de fans, die samen met haar inmiddels al flink volwassen zijn geworden (ik val daar duidelijk niet onder), maar voor de gemiddelde muziekluisteraar geen aanrader.

Het proberen is in ieder geval mij nog een zesje waard.

avatar van goldendream
Beste Thunderball, je verdient een medaille voor moed, zelfopoffering en doorzetting. Je hebt het geprobeerd. De kringloop krijgt er een onverkoopbaar cd'tje bij en jij zal hierna des te meer kunnen genieten van zangeressen die wel kunnen zingen en wel iets te zeggen hebben.

avatar van Thunderball
Stiekem vond ik het eigenlijk altijd alleen maar een lekker wijf. Zo heb ik een hele plank volstaan van miskopen, ach ja Frizzle Sizzle, Selena, Sandy Kandeau, etc... waar zijn ze gebleven... nou, in mijn platenkast b.v.!

avatar van Castle
Thunderball schreef:
Stiekem vond ik het eigenlijk altijd alleen maar een lekker wijf. Zo heb ik een hele plank volstaan van miskopen, ach ja Frizzle Sizzle, Selena, Sandy Kandeau etc... waar zijn ze gebleven... nou, in mijn platenkast b.v.!

Hahaha dan schaf ik deze ook maar aan, zet ik Karen naast Laura Paussini, Frizzle dames,Tiffany, Taylor Dane... ach vleselijk is het !

avatar van Thunderball
… maar het gaat uiteraaaaard altijd éérst om de muziek!

avatar van goldendream
De berichten zitten meer en meer op "een ander spoor".
Wat ik me afvraag: zou dat stuk metaal in haar mond, wat een tongpiercing genoemd wordt, haar belemmeren om mooi te zingen? Het kan in elk geval als excuus dienen en dan is dat mondmisbaksel nog voor iets goed.

avatar van goldendream
Vandaag in Het Nieuwsblad: madam werkt aan een nieuw album.
Mijns inziens vindt ze België overbevolkt en wil ze een exodus op gang brengen.