Karen Damen - Een Ander Spoor (2018)

België
Label: KAJEN

1. Een Ander Spoor (3:40)
  2. Mona Lisa (3:58)
  3. Alles Voorbij (3:08)
  4. Hoge Bomen (3:35)
  5. Het Maakt Niet Uit (3:03)
  6. Adem (3:25)
  7. Binnen voor de Regen (3:31)

met Tourist LeMC

8. Astronaut (3:06)
  9. Cow Girl (3:55)
  10. Hoe Kan Dat Zijn (4:54)
avatar van Thunderball
Deze cd van de week ontvangen en vandaag eens op gezet.

Karen Damen was uiteraard jarenlang één van de originele K3 zangeressen en -hoewel mijn persoonlijke favoriet- eerlijk gezegd was zij degene van de drie, die het minst goed kon zingen.

Op deze eerste solo cd laat ze voor het eerst een volwassen geluid horen en ze brengt het er redelijk vanaf.

Echter een hele cd beluisteren van een dame, die niet meer dan redelijk een nummer kan vertolken, maar duidelijk qua bereik flink te kort komt, begint al snel te vervelen.
Haar redelijk monotone en hese manier van zingen doen alle nummers op elkaar lijken en de teksten zijn over het algemeen ook niet erg sterk.

Leuk voor de fans, die samen met haar inmiddels al flink volwassen zijn geworden (ik val daar duidelijk niet onder), maar voor de gemiddelde muziekluisteraar geen aanrader.

Het proberen is in ieder geval mij nog een zesje waard.

0,5
Beste Thunderball, je verdient een medaille voor moed, zelfopoffering en doorzetting. Je hebt het geprobeerd. De kringloop krijgt er een onverkoopbaar cd'tje bij en jij zal hierna des te meer kunnen genieten van zangeressen die wel kunnen zingen en wel iets te zeggen hebben.

avatar van Thunderball
Stiekem vond ik het eigenlijk altijd alleen maar een lekker wijf. Zo heb ik een hele plank volstaan van miskopen, ach ja Frizzle Sizzle, Selena, Sandy Kandeau, etc... waar zijn ze gebleven... nou, in mijn platenkast b.v.!

avatar van Castle
Thunderball schreef:
Stiekem vond ik het eigenlijk altijd alleen maar een lekker wijf. Zo heb ik een hele plank volstaan van miskopen, ach ja Frizzle Sizzle, Selena, Sandy Kandeau etc... waar zijn ze gebleven... nou, in mijn platenkast b.v.!

Hahaha dan schaf ik deze ook maar aan, zet ik Karen naast Laura Paussini, Frizzle dames,Tiffany, Taylor Dane... ach vleselijk is het !

avatar van Thunderball
… maar het gaat uiteraaaaard altijd éérst om de muziek!

0,5
De berichten zitten meer en meer op "een ander spoor".
Wat ik me afvraag: zou dat stuk metaal in haar mond, wat een tongpiercing genoemd wordt, haar belemmeren om mooi te zingen? Het kan in elk geval als excuus dienen en dan is dat mondmisbaksel nog voor iets goed.

0,5
Vandaag in Het Nieuwsblad: madam werkt aan een nieuw album.
Mijns inziens vindt ze België overbevolkt en wil ze een exodus op gang brengen.

0,5
Volgens 'Het Nieuwsblad' behoort deze dame tot de rijkste bekende Belgen.
Haar constante aanwezigheid in idiote VTM-programma's waar ze show zit te verkopen en af en toe fake tranen laat vloeien, betaalt klaarblijkelijk heel goed.
Mogen we zeggen dat onze maatschappij volledig op het verkeerde spoor zit en totaal afgedwaald is van wat wel belangrijk is?

avatar van RogerV
Nou nou die Karen moet je wel wat aangedaan hebben om zulke haatberichten te gaan posten

RogerV schreef:

Ik moet ook wel toegeven dat Karen een van de verschrikkelijkste TV-persoonlijkheden is van de laatste jaren. Ze heeft er toch hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat ik een programma dat al jaren liep nu volledig langs me laat lopen.

Over de muziek: laat ons zeggen dat ik welgeteld twee liedjes ver ben geraakt, en ben beginnen luisteren omdat ik haar graag nog eens Nederlands wilde horen praten ipv dat tussentaaltje dat een echte ziekte is in Vlaanderen.

bennerd
Wyverex schreef:
ipv dat tussentaaltje dat een echte ziekte is in Vlaanderen.
Antwerps?

Liever oldschool K3 dan Goois Kinderen Voor Kinderen. Geen moeite met Karen, de kinderen luisterden vroeger naar K3, en ik zong de liedjes bijna vanzelf mee❤️

bennerd schreef:
Antwerps?

Nee, Antwerps is het niet. Tourist Le MC (om een recente artiest te noemen) heeft al meermaals bewezen dat dat wel kan klinken.

Ik heb het vooral over het taaltje dat ze spreken in soaps. Soms zelfs in de presentatie van een programma.

deric raven schreef:

Hier ben ik volledig mee akkoord! Behalve dan dat ik Karen solo links laat liggen. Ik werk dagelijks met kinderen en dan kan ik K3 (meestal) beter smaken dan heel die #LikeMe bende.

avatar van remcodurez
Thuis kreeg ik K3 een tijd mee en ondertussen #LikeMe. Van beiden wordt ik niet heel vrolijk (het is niet van het niveau Samson & Gert) , maar het is uitstaanbaar. Dat kan ik helaas niet zeggen over deze dame. Toch betwijfel ik of Karen het publiek waar ik toe behoor tracht te bereiken.

avatar van RogerV
Wyverex schreef:

Oke, vanuit Nederland krijgen we dat inderdaad niet zo mee.

0,5
Ze zal het nu proberen met een onemanshow, een afwisseling van vertellingen (geleuter dus in haar geval) en liedjes (gejank dus in haar geval). Ze heeft immers nood aan aandacht, zoals ze het zelf zegt. Traantjes zullen wel verzekerd zijn. Kwestie van de show helemaal op te voeren. Dat wordt gegarandeerd weer een misbaksel, maar ze zal toch aandacht hebben.