Basil Poledouris - Starship Troopers (1997)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. Fed Net March (0:49)
  2. Klendathu Drop (4:29)
  3. Punishment / Asteroid Grazing (4:50)
  4. Tango Urilla (3:50)
  5. Hopper Canyon (2:44)
  6. Bugs!! (2:20)
  7. Dizzy's Funeral (1:18)
  8. The Desruction of the Roger Young (3:27)
  9. Brainbug (3:59)
  10. They Will Win (4:01)
  11. Into It (4:36)

met Zoë Poledouris

neo
Na Flesh&Blood en Robocop verzorgde Poledouris hiermee de 3e score voor eentje van Verhoeven.De special effects bleken meer tijd te kosten dan voorzien, waardoor hij 7 maanden had om alles tot in perfectie uit te werken. En dat is te merken. De strijkers zijn bijzonder goed ingedeeld in de score, bijna plagend strelen ze de oren van de luisteraar. De militaire mars houd het tempo er flink in, dit zorgt voor een opzwepend resultaat. Niet te vergeten ook de scherpende violen en koper die zo mooi de dreiging van de insecten weergeven. Zowat gehele underscore ontbreekt op deze uitgaven. In plaats van 2 andere tracks, haalde Poledouris, naar zeggen, zelf zijn dochter Zoe erbij die even wat laat horen. 5 sterren

Gewoon geweldige muziek!

Een dame met smaak...

avatar van Starmaster501
Huh, ik heb een cd met veel meer tracks ...

neo
Dat zal een bootleg zijn.

avatar van Starmaster501
Geen idee hoe ik er aan kom. Er staan tracks op zoals: Carmens test flight, Wargame fictory, The rescue. En nog meer

neo
Ja, zijn nogal wat onofficiële van. Complete, expanded, dvd-rip... Heb er volgens mij 4 versies op mp3 en mijn eigen dvd rip gemaakt.

Dubbele berichten verwijderd.

Jazzthieve
Starmaster501 schreef:
Huh, ik heb een cd met veel meer tracks ...

Zal wel geen cd zijn. Ik heb deze indertijd nog in 1997 gekocht en het is nog steeds één van mijn favoriete poledouris soundtracks. 4/5

avatar van John Barry
Vrij goede bombastische en militaristische soundtrack. Met de eerste twee tracks begint de soundtrack meteen met een hoop spektakel. Op een paar pauzes na blijft het spektakel tot track 10 aanhouden. Het tempo zit er bij deze soundtrack goed in.
De soundtrack eindigt jammer genoeg alleen niet zo goed met de track Into It. Ik vindt dit een niet zo mooi liedje en de stem van Zoë Poledouris vindt ik redelijk irritant.

3,5 ster