Michelle Branch - Hotel Paper (2003)

Label: Maverick

1. Intro (0:12)
  2. Are You Happy Now? (3:50)
  3. Find Your Way Back (3:45)
  4. Empty Handed (4:50)
  5. Tuesday Morning (4:43)
  6. One of These Days (3:23)
  7. Love Me Like That (4:35)

met Sheryl Crow

8. Desperately (3:06)
  9. Breathe (3:32)
  10. Where Are You Now? (3:26)
  11. Hotel Paper (4:19)
  12. 'Til I Get Over You (4:10)
  13. Everywhere * (3:36)
  14. The Game of Love * (4:04)

met Santana

15. It's You (3:14)
  16. Wanting Out * (3:51)
  17. Lay Me Down * (4:14)
  18. A Case of You * (4:17)
  19. 'Til I Get Over You [Acoustic Live from Sessions @ AOL] * (4:06)
Goede zangeres, en ook wel een goed album maar niet zo goed als haar eerste. Breathe is een heel mooi nummer, en er staan nog wel een aantal aardige nummers op, maar toch is het te wisselvallig.

Zeer goede opvolger voor The Spirit Room deze Hotel Paper. Gedaan met dat softie, Michelle doet het iets harder op deze plaat en het staat haar. Ook euk is de franse zang op de achtergrond, waarmee Michelle teruggrijpt naar haar roots. Een dieptepunt? Jazeker, en wel het duet met Sheryl Crow, het is werkelijk een zwak nummer, niet slecht, maar zwak.

Mijn top-5:
1. Are You Happy Now?
2. Breathe
3. Desperately
4. 'Till I Get Over You
5. Where Are You Now?

Doom!
De prachtige stem van Michelle, de goede songteksten en de heerlijke instrumentale muziek maakt 'Hotel Paper (2003)' tot mijn favoriete album. Verder bevat het album behoorlijk wat variatie. Gewoon elke keer weer verfrissend om te beluisteren.

De prachtnummers als 'Breathe' en 'Are You Happy Now?' maken het album tot een topper.

Heerlijk 47 minuten lang genieten.

xAnoukx
Nog steeds 4*, ik vind deze cd net iets beter dan the Spirit Room (3,5*)
De beste nummers vind ik Are You Happy Now, Breathe en Where Are You Now.

Migje
Heerlijk !
Lekker meezingen !

avatar van Jumperjack
Hoe is het mogelijk dat er slechts 5 reactie staan bij dit album van Michelle Branch? Ik was in Berlijn toen het uitkwam en kon het daar nergens krijgen. Mijn maat heeft het toen voor me besteld, ik vind het nog steeds een geweldig album van een bijzonder getalenteerd meisje.

Lacrymosa
Een van mijn favoriete albums van een van mijn favoriete artiesten. Michelle Branch is echt geweldig! Helemaal top. Elk liedje op dit album is heerlijk om mee te zingen. Breathe, Are You Happy Now, Where Are You Now, Find Your Way Back en The Game of Love zijn hemels goed.

Nog enkele geweldige liedjes van Michelle die op geen van haar album verschijnen zijn: Wanting Out, Feeling You en Lay Me Down(solo versie). Deze liedjes zijn super en moet je zeker eens beluisteren.

Haar nieuwe album Everything Comes and Goes Komt eraan op 10 Februari! Ik heb al enkele liedjes live gehoord op youtube en zijn net als dit album van topklasse. Ik ben vooral benieuwd naar Crazy Ride. Dit liedje klinkt geweldig.

avatar van Delphi 92
Prachtig album! Helemaal grijsgedraaid vroeger ;D
En hij is nog steeds heel goed. (:

Berichten verplaatst naar Michelle Branch