Nick Drake - Pink Moon (1972)

Folk
Label: Island

1. Pink Moon (2:00)
  2. Place to Be (2:35)
  3. Road (1:55)
  4. Which Will (2:53)
  5. Horn (1:17)
  6. Things Behind the Sun (3:50)
  7. Know (2:25)
  8. Parasite (3:30)
  9. Free Ride (2:56)
  10. Harvest Breed (1:30)
  11. From the Morning (2:25)
avatar van Ducoz
Dit was trouwens de review van een blad uit Wisconsin toen Pink Moon uit kwam.

avatar van sj0n88
Het is weer vrijdagmiddag, dus deze Drake-plaat weer eens opgezet. Man man man, wat een pracht en praal. Ik raak er haast ontroerd van. Things Behind The Sun: kan het mooier dan dit?

avatar van Barney Rubble
Ik herinner me nog dat ik deze plaat niet zo denderend vond. Tikkeltje saai zelfs. Maar ja, een mens wordt ouder en in de loop der jaren heb ik, naast mijn voorliefde voor bombastiek, steeds meer zin in introspectieve muziek. Nu grijpt dit album mij wel. Het klinkt bijzonder intiem. Een man met een gitaar die de miserie van zich af zingt. Soms heb je ook niet meer nodig om indruk te maken. Volle punt omhoog.

Voor mij is Nick Drake vooral altijd een momentje voor me zelf. Mijn vrouw en kinderen vinden er werkelijk niets aan. Ik omarm dit album, samen met 'Five leaves left' al meer dan 30 jaar! En dat neemt niemand mij ooit af!

avatar van Poles Apart
koosknook schreef:

Is "Bryter Layter" je wel afgenomen dan (aangezien je die niet noemt)?

Jawel, maar die kwam er gek genoeg pas 15 jaar later bij. Ik weet ook niet goed, waarom dat album me net iets minder doet!