Gabriel Rios - Angelhead (2007)

Puerto Rico
Pop / Wereld
Label: Megadisc

1. The Boy Outside (3:07)
  2. Angelhead (3:21)
  3. Baby Lone Star (3:10)
  4. Common Cold (4:30)
  5. Mighty Be One (3:41)
  6. Las Calaveras (2:33)
  7. I'm Gonna Die Tonight (3:09)
  8. Tu No Me Quieres (2:15)
  9. For the Wolves (3:41)
  10. The Fall (3:25)
  11. Stay (4:19)
  12. Wish (3:19)
  13. Voodoo Child (Slight Return) * (3:14)
  14. Baby Lone Star [First Ever Version] * (2:33)
  15. Wish [Alternate Version] * (3:43)
  16. Porque Te Vas * (3:21)
  17. I'm Gonna Die Tonight [First Ever Version] * (3:22)
  18. I Wanna Be Like You * (2:20)
  19. For the Wolves [Acoustic Version] * (3:20)
  20. Dink's Song * (2:09)
nijme255@adsl
Single, "Angelhead", kan mij alvast niet bekoren.
Verwachtte zeker te veel na leuke "Broad Daylight".....

nijme255@adsl schreef:
Single, "Angelhead", kan mij alvast niet bekoren.
Verwachtte zeker te veel na leuke "Broad Daylight".....

Heb het maar 1 keer gehoord, mss ga ik het later wel wat liever gaan horen... Zen vorige studio CD was wel subliem, Ghostboy dus. Ik heb eergisteren pas vernomen van de nieuwe CD, op D e Laatste Show, grappig genoeg heb ik hem daar ook de allereerste keer bezig gezien, en toen zong hij ook de title track van zijn vorige CD. Ik weet nog dat ik daardoor niet echt onder de indruk was, maar het is het geheel dat de doorslag geeft he.

Tu No Me Quieres kennen we wel al van En Vivo, ma kom

avatar van Daaf
Ik vind de hoes niet echt mooi...
Gelukkig gaat 't daar niet om.

Ik ga deze in ieder geval zeker in huis halen.

Ik vind de single wel aardig hoor.
Ben benieuwd naar de rest...

JayJay
De single is zeker niet verkeerd. Heel aardig B-kantje ook, dat blijkbaar niet op het album komt.

vondeich
Staat op de luisterpaal... ff luisteren ::P

In het refrein van Baby Lone Star herken ik precies de themesong uit de laatste film over één of ander Brits geheimagent. Of ben ik paranoid?

avatar van FunkyMonk
nijme255@adsl schreef:
Single, "Angelhead", kan mij alvast niet bekoren.

Mij wel, vind het een leuk nummer.

avatar van jeroen1904
Valt me zeker niet tegen deze nieuwe Gabriel Rios, echt terug een zomers plaatje....ben alleen beetje bang dat ik dit na een tijdje nog weinig ga opleggen. Wel staan er genoeg nummers op deze plaat die het live zeker gaan waarmaken.

avatar van oruiz
mooie cover, naar de muziek ben ik nu aan het luisteren

Enkel nog maar eerste 5 nummers of zo gehoord maar Gabriel, ge zijt weer goe bezig!!

jammer, jammer, jammer. Het valt tot nu toe tegen.
titeltrack is ok. 'the boy outside' is een vervelend nummer. La Calavera is wel een leuk nummer maar alles lijkt zo op elkaar...
2,5 ster

*Laura*
Goh, zo na een paar keer luisteren vind ik er ook niet veel aan. En dat nadat ik helemaal gek was op het debuut.

De titeltrack is uitstekend, de Latin-nummers zijn leuk, Wish en vooral Stay zijn erg mooi, maar de andere nummers vind ik nogal vlakjes, saai en soms zelfs wat vervelend. Spijtig, want Gabriel loopt duidelijk over van het talent. Ik bewonder wel hoe hij zich op verschillende stijlen richt in plaats van voor het gemakkelijke succes te gaan.

Een kleine 3*.

Ik mis op het eerste gehoor de frisheid, en er had meer gitaar in gemogen; maar misschien is het een kwestie van wennen.

dat nieuwe liedje tu no me quieres klinkt heel lekker!

Vind het wel een heel leuke cd..!

Vooral Tu No Me Quieres. De cd hoes vind ik juist wel mooi, maar past niet bepaald bij wat hij zingt.

avatar van Wups de Aap
Zoals ik heb gemerkt lopen de meningen over deze plaat zeer uiteen. Ook veel van mijn vrienden zijn niet bepaald meteen verkocht aan deze plaat. Zelfs mijn moeder, die dit album voor haar verjaardag heeft gekregen, vind het ook het ook niet echt een juweeltje.
Ik daarentegen mag deze plaat wel. Hij druipt van de originaliteit en daar val ik al snel voor. Ook de ietwat electronische klanken op de cd kunnen mij wel bekoren. Het is inderdaad wel weer heel wat anders dan wat hij eerst maakte, hoewel er best wel wat van de stijl van zijn debuut in terug te vinden is. Volgensmij ligt de teleurstelling van de meeste mensen vooral bij dat Gabriel Rios een andere weg is ingeslagen in zijn muzikale ontwikkeling dan de meeste mensen van hem hadden verwacht, of misschien juist dát Gabriel Rios zich muzikaal ontwikkeld en dat hij niet in hetzelfde genre blijft als bij 'Ghostboy'.
Maar ik persoonlijk vind dat dit album zeer grote muzikale kwaliteit heeft, in ieder geval bij meeste van de nummers.
Waar ik het wel mee eens moet zijn is dat de cd misschien wel een redelijk hoog gaat-snel-vervelen-gehalte heeft. Maar al met al vind ik het wél een juweeltje.
(ps. ook de hoes mag er van mij wezen )

avatar van xSarah
Heb de hele plaat nog niet beluisterd, maar ik vind Baby lone star wel een steengoed en origineel nummer.

avatar van AriTupari
Op 21 november zit de nieuwe gratis bij Knack-magazine. Deze zal 'Morehead' heten en is een verwijzing naar 'Angelhead'.
In december zullen ze samen in een luxe-editie te verkrijgen zijn.

avatar van esteban
Waar ik 'Broad Daylight' best wel kon smaken, is dit album een gigantische tegenvaller. Ongelooflijk flauwe composities die verbazend snel gaan vervelen en op den duur zelfs op de zenuwen werken. Is zijn inspiratie nu al zoek?

avatar van Reijersen
Erg leuke cd van Gabriel Rios. Hij gooit zowat alle genres door elkaar, gooit er een poppy latin sausje overheen en knallen maar. Zeer positieve verrassing.

avatar van Ilovemusic-girl
weer een cd hoe we het gewend zijn van Gabriel Rios. mooi, ik kom er altijd vrolijk van.

stay blijkt nieuwe single te zijn op stubru. nog geen enkele deftige single gehoord van dit album.geen enkele teaser dus om dit album te checken. ik vrees dat ik esteban wel kan volgen.

Lost Highway
In tegenstelling tot gerre vind ik de singles van dit album wel érg goed. Vooral Angelhead is een nummer om trots op te zijn, fris en behoorlijk uniek.

avatar van LucM
Zomerse muziek van Gabriel Rios, frisse en aangename latino-pop met de nodige afwisseling. Naast de singles "Angelhead", "Baby Lone Star" vind ik vooral "Tu No Me Quieres" erg geslaagd.

avatar van midnight boom
goede cd, ik vind rios beter ontwikkeld kinken dan op het eerste album.
een leuke, goede relaxte cd!

88Fabian
Gabriel maakt best goeie muziek,in belgie kunnen ze dat sowieso beter
dan in nederland,dEUS is bijvoorbeeld ook meesterlijk goed.

avatar van Admor 'Funky' Pages
Een sprankelende plaat die vibreert op innovatief geluid. Je begrijpt meteen waarom Jo Bogaert een straffe producer is en Gabriel Rios een crème van een artiest met een verbluffend klankpallet.