Mark Lanegan Band - Here Comes That Weird Chill EP (2003)

Alternatieve titel: Methamphetamine Blues, Extras & Oddities

Label: Beggars Banquet

1. Methamphetamine Blues (3:16)
  2. On the Steps of the Cathedral (1:44)
  3. Clear Spot (3:40)
  4. Message to Mine (3:17)
  5. Lexington Slow Down (3:01)
  6. Skeletal History (4:14)
  7. Wish You Well (3:07)
  8. Sleep with Me (4:16)
  9. Version (3:37)
avatar van base
Top EP.

Volledig grijs gedraaid. Eigenlijk mijn eerste echte begegnung met Mark Lanegan afgezien van de eerdere dingen zoals Screaming Treas en Queens of the Stone Age gebeuren.

Ik vind de ep zo goed dat het even heeft geduurd voordat ik voluit van bubblegum kon genieten. Vooral omdat ´sleep with me´ daar niet heen is meegenomen. Mooie nummers zoals Message to mine, Lexington slow down.
Prachtig, melancholisch en rock n roll, gelukkig.

avatar van Klumpie
Message to Mine, Lexington Slow en Sleep with Me zijn mijn favorieten van deze EP. 4*

avatar van citizen
Vergeet ook niet de cover van Beefhearts Clear Spot.
Deze EP vind ik het beste van hem. Beter nog dan Bubblegum. Close finish, dat dan weer wel.

Dat niet maar dit is bepaald geen restmateriaal in kwaliteit

avatar van barrett
Dit lijkt niet meer op een Ep dit is gewoon weg een mini-Lp.

Hoe lang hij ook mag duren het is officieel door Mark gereleased als een ep.

avatar van philtuper
Whatever, het is een steengoede verzameling van nummers!

avatar van Sleepy House
Zeer sterke en gevarieerde EP. "Methamphetamine Blues" en "Skeletal HIstory" zijn lekkere stompers, "Lexington Slow Down" en "Wish You Well" zijn heerlijk sentimenteel, "Message to Mine" is trippy,...

Here Comes that Weird Chill is een leuk opwarmertje voor Bubblegum. Een verdomd sterk opwarmertje, dat wel.

avatar van EttaJamesBrown
Voor mij een lastig werkje. Het geniale 'Message to mine' maakt alles goed.

mijn eerste kennismaking met Lanegan destijds.Na het luisteren van Songs for the Deaf toch maar eens op zoek gegaan naar deze man.
Opwarmertje richting het nog betere Bubblegum een jaar later. Vind het wel een moeilijke EP, minder toegankelijk dan andere platen, ook wat donkerder. Nu is Field Songs uit 2001 ook geen vrolijkheid maar toch iets toegankelijker, net als de 2 solo platen ervoor.