Wrekmeister Harmonies - The Alone Rush (2018)

Label: Thrill Jockey

1. A 300 Year Old Slit Throat (9:38)
  2. Descent Into Blindness (4:27)
  3. Behold! The Final Scream (7:45)
  4. Covered in Blood from Invisible Wounds (3:54)
  5. Forgive Yourself and Let Go (14:15)
  6. The Alone Rush (7:00)
avatar van jordidj1
Bij Super Tip-Topper

Getipt door: Barney Rubble

Het album waar ik het meest moeite mee had, was deze. Vooral de eerste luisterbeurt viel me vies tegen, daarom dacht ik ook dat 'ie zou eindigen op een flinke onvoldoende. Maar ik kan beide mannen geruststellen: de beloofde onvoldoende blijft toch uit.

Misschien werd ik de eerste keer een beetje misleid: ik dacht metal, hoera, daar hoop elke editie op eigenlijk. Ik kwam bedrogen uit: het bleek één saai, nergens toe leidend geneuzel. Dus het herbeluisteren flink uitgesteld en verdomd, nu komt 'ie toch wel lekker binnen. Het heeft iets weg van een kerkdienst in een duistere, gotische gospel, begeleid door een priester à la Nick Cave ten tijde van Tender Prey.

De constante spanning - wanneer gaat het nou eens los? - houd je in je macht, het sfeertje is zeer goed aangekleed.Deze bizarre trip is niet eentje die ik snel uit mezelf op ga zetten, maar is wel zeer de moeite en het doorzetten waard.