Bragolin - I Saw Nothing Good So I Left (2018)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Into Those Woods (3:23)
  2. To Hide to Shine to Cross (3:21)
  3. This Grotesque Dance (3:20)
  4. I Saw Nothing Good So I Left (3:03)
  5. Tired Eyes Tired Feet (3:07)
  6. In Our Field of Oaks (3:46)

met Adam Usi

7. Take Us Down (3:23)
  8. Charcoal Teeth and Lies (4:36)
avatar van E-Clect-Eddy
De tags op hun Bandcamp pagina: Alternative, Dark Wave, Post-Punk, Utrecht - dansbaar zou ik daar aan toevoegen en soms Synthpop die naar Electro / EBM neigt.

De kennismaking met Into Those Woods nodigt uit om ook het hele album te luisteren.

avatar van E-Clect-Eddy
Adam Usi op In Our Field of Oaks doet denken aan Marc Almond ttv Soft Cell, het uptempo nummer doet überhaupt denken aan zijn ouwe bandje. Deze is naast het openingsnummer het meest pakkende op dit album.

Verder doet dit veel herinneren aan de sfeer op albums van mid 80s alternatieve acts zoals Clan of Xymox.

avatar van DjFrankie
De verrassing van 2018 so far. Prachtige plaat erg catchy en mooi gearrangeerd.

avatar van Jean-Maurice
DjFrankie schreef:
De verrassing van 2018 so far. Prachtige plaat erg catchy en mooi gearrangeerd.

Dit klinkt ook alweer erg goed Frank! Lekker rustig en relaxed is mijn eerste indruk.

avatar van Mausie
Door de MuMeAfrekening 2018 top 100 bij Into Those Woods uitgekomen, lekker nummertje!

Dim
Ook ik heb deze plaat ontdekt via de (uitzending van de) MuMe-afrekening van 2018. Staat al dagen op repeat.

avatar van Jean-Maurice
De zang doet me ook wel denken aan Fischer-Z ( John Watts). Ik luister nu naar hun Bandcamp. Muzikaal prima in orde maar de zang spreekt me ook erg aan. Goeie stem!

avatar van DjFrankie
Jean-Maurice schreef:

Laat ik daar ook nog fan van zijn

avatar van Alicia
Mooi (én ook weer eens een ander) geluid (plus geluidjes)! Ik had 'm al eerder op de luisterlijst gezet, maar... het zal toch niet waar zijn?
Vergeten!