Solar Fields - Ourdom (2018)

Zweden
Electronic
Label: Droneform

1. Burning View (7:28)
  2. Shifting Nature (2:40)
  3. Into the Sun (6:40)
  4. Forgiveness (9:20)
  5. Mountain King (14:24)
  6. Wave Cascade (5:04)
  7. Moving Lines (5:02)
  8. A Long Tailed Bird Whispered (1:37)
  9. Joshua's Shop (5:28)
  10. A Green Walk (1:52)
  11. Parallel Universe (8:08)
  12. The Daylight Carrier (6:32)
  13. Siren Song of Glass (5:04)
avatar van Hacker
Voor de liefhebbers c.q. volgers van Magnus Birgersson is het lang wachten geweest op dit nieuwe album. Zijn vorige, toen echt nieuwe album Random Friday, stamt uit alweer april 2012.
Weliswaar bracht hij in 2013 nog Origin #02 uit, maar dat was materiaal dat op dat moment al jaren op de plank lag.

Maar goed, deze Ourdom is sinds 29 maart jl. verkrijgbaar als digitale release. Als het goed is, is ondertussen tevens de CD-versie onderweg naar de klanten.

Over een week (op 9 april) komen dan ook nog eens de gelimiteerde vinylversies beschikbaar. Dit betreft 200 dubbel-LP's op zwart vinyl, en 100 dubbel-LP's op bronze vinyl. De bronze editie is nu al wel uitverkocht, zag ik op de site. Als het goed is, mag ik mezelf over een week of 2 de eigenaar noemen van één van die honderd stuks...

Voor mij persoonlijk ligt de lat bij een release van Solar Fields altijd behoorlijk hoog.
De 'teaser' op internet gaf een aardige indruk van wat het album te bieden heeft.

Een dag of 14 dus maar ( in spanning ) afwachten nog.

avatar van orbit
Gelukkig is Solar Fields hier weer terug in oude vorm, mooie meanderende trage beats en prima melodielijntjes worden prima in elkaar gepast. Het topniveau van Movements wordt bij lange niet gehaald, maar deze is aangenaam luisteren. Hij is wat onevenwichtiger en vertoont soms wat vullers die niet zoveel toevoegen. Maar er staan genoeg sterke tracks op om van a tot z blijven boeien.

avatar van orbit
Kom er toch op terug.. misschien niet Movements, maar bij langer luisteren wel een heel goede plaat. Joshua's shop en Parallel Universe waren op Movements ook toppers geweest!