Big2 - Van Staal (2018)

Label: Dreamteam

1. Van Staal (3:55)
  2. Vanavond (3:57)
  3. Ik Wil Dat Je Danst (3:07)

met Glen Faria

7. Echte Matties (3:52)
  8. Leef met Mij (3:23)

met Pete Philly en Sjaak

9. Thuis (3:22)
  10. Als 't Fissa is (3:09)

met Jonna Fraser en Tellem

11. Richtingsgevoel (3:15)
  12. Altijd Daar (3:15)
  13. Wat Dacht Je van Nee (3:02)
  14. Vergeef Mij (4:11)
  15. Dat Ik Leef (3:18)
avatar van thomzi50
Label klopt niet, dit verschijnt niet bij Top Notch.

avatar van Roscovitsch
Ondanks ik altijd wel gecharmeerd ben geweest van Big2, en op deze plaat hele goede nummers staan, mis ik Willem op de plaat. Wel respect voor Twan. Over het algemeen altijd goede producties en heeft toch wel iets unieks als rapper.

avatar van overmars89
Ik vind dit over het algemeen wel een geinige plaat. Ik ben opgegroeid met the opposites; terwijl ik steeds volwassener werd, werden de liedjes van Twan en Willem dat ook. Nu vind ik het verschil tussen de mooie tracks en de mindere tracks erg groot. Tracks als vanavond, ik wil dat je danst, wats mn naam en echte mattie vind ik heerlijk. Leef met mij en thuis vind ik beiden weer helemaal niks. De plaat sluit wel weer fijn af.. Toch wel gecharmeerd van de man Big2, dus 3.5*

avatar van Timo710
Ik heb altijd wel iets goeds gehoord in de Opposites, het talent is er zeker, en op het eerste album kwamen daar ook gewoon toffe singles uit. Vanaf daar pakte de jongens door maar niet helemaal op de manier dat ik trok, de opposites lieten altijd een inhoudelijke kant zien alleen werd dit altijd maar weer afgewisseld met een hit waar het weer veel te hard er bovenop lag dat het een hit moest zijn die op ieder fris feest en kermis gedraaid moest worden, de deuren van TMF waren open en natuurlijk laat je geen kans liggen, maarja, je bent wel TMF muziek aan het maken. Het hoogtepunt hiervan was natuurlijk Thunder. En ik ben echt stug geweest, ik heb die videoclip gewoon nooit aangeklikt toen ik hem op youtube keer op keer zag verschijnen. Ik wou het gewoon echt niet. Onlangs gaf Twan aan in een interview dat dit ook de reden is dat ze gestopt zijn. Uiteindelijk wouden zie niet nog commerciëler gaan en een weg terug is dan lastig als je een groot publiek hebt.

Ik had eerlijk gezegd Big2 liever gewoon echt de dopeste producer van Nederland zien worden, zowel in het maken van beats als het steunen van artiesten. Hij heeft echt talent in het maken van producties, en ook als rapper en schrijver. Dat talent zal ik altijd erkennen. Hij kan absoluut head on met een Jack Shirack of wie dan ook. Hij is imprincipe de Jack Shirack van zijn era, samen met bas bron van djvt. Andere major hitproducers waren er niet. En any productie van big 2 kan een matige verse alsnog draagbaar maken. Maar als ik zo naar de tracklist kijk zie ik weer hetzelfde, persoonlijke tracks, afgewisseld met de nieuwste hit. En die hit klinkt exact als "op een level" van The Opposites. Why?

Ik ga verder geen oordeel vellen over dit album. Ik heb het niet geluisterd. Iets in me wil het gewoon echt niet. Mijn opposites weerstand speelt weer op.

avatar van party
Ben eigenlijk best teleurgesteld in deze plaat. Ik mis toch wel de Opposites tijden. Big2 probeert het aardig en er zitten paar goeie tracks tussen maar het is het niet echt meer. Het is een soort Slapeloze Nachten deel 2 maar dan de demo versie. Voor nu geef ik het toch nog een 2,5 rating.