Black Milk - Popular Demand (2007)

Label: Fat Beats

1. Popular Demand (2:47)
  2. Sound the Alarm (2:45)

met Guilty Simpson

6. Shut It Down (4:01)

met Ahk

7. So Gone (3:02)
  8. Say Something (4:11)

met Nametag en Slim S.D.H.

9. Play the Keys (1:55)

14. One Song (2:38)
  15. I'm Out (1:13)
  16. Take It There (2:39)

met One.Be.Lo

17. Broken Wax [Instrumental] * (1:07)
  18. Pressure [Instrumental] * (2:44)
  19. Keep It Live * (3:13)

met Mr. Porter

20. U's a Freak Bitch [Instrumental] * (2:57)
  21. Home of the Greats * (3:00)
  22. Tell 'Em * (2:37)

met NameTag

23. Danger [Instrumental] * (3:35)
  24. Sound of the City [Instrumental] * (3:41)
  25. Outro [Instrumental] * (1:16)
avatar van Word_Play
Erg lekkere plaat. Black Milk bewijst hier een uitstekende opvolger van the late great Dilla te kunnen zijn. Zijn beats zijn ook soulful, met regelmatig samplegebruik van vocalen. Flowwise vind ik hem wel beter, hij komt altijd erg lekker. Inhoudelijk gezien stelt het niet veel voor, beetje het standaard braggin 'n boastin. Het album heeft een zeer relaxte, consitente vibe wat er enerzijds voor zorgt dat je eigenlijk geen skipmateriaal hebt en het album makkelijk wegluistert maar dat anderzijds de nummers redelijk inwisselbaar zijn door hun sound en inhoud.

Met wat meer variatie in zijn lyrical inhoud en zijn beats kan Black Milk heel goed de nieuwe grote MC/Producer worden. For now een dikke 3,5*.

goed teken dat het mij ook aan dilla doet denken

avatar van FunkyMonk
Totnutoe al een paar tracks van deze man gehoord; en vind hem verre van slecht producen. Shut It Down is lekker!

avatar van waxs
Ik moet wel bekenen de voorgaande EP en CD iets beter te vinden, heel veel producties wederom op de zelfde toon. Het grote verschil tussen Dilla en Black Milk is dan ook de afwisseling en de sfeer.

raffael77
Hij klinkt lekker maar vind hem niet de 2e Dilla daar is er maar 1 van. Ik vind hem er wel wat van weg hebben. Sommige producties en vooral zijn rhymes hebben er veel van weg. Hij klinkt wel goed en klinkt lekker in het gehoor. Op naar volgende album van hem en we zullen zien.

4* een goed album naar mijn mening, luisterd lekker weg

avatar van Timo710
Ik vind dit tot nu toe erg dope, en als producer gaat Black erg ver komen, als rapper vrees ik niet dat hij erg bekend gaat worden.

Maar zijn volgende project schijnt volgens T3 van Slum Village een plaat worden waar Slum Village het vocale gedeelte gaat verzorgen, en Black Milk de beat gaat maken, iets wat tot nu toe erg goed ging .

Ik ga nog niet stemmen, ik ben nog aan het luisteren!

avatar van Timo710
Die track Action met Slum en Baatin is brilliant!

J. Dilla Donuts
Van alle albums die 2007 tot nu gebracht heeft, heeft Black Milk de meeste indruk op mij achter gelaten. Van begin tot eind weet dit album je te raken en Black zorgt ervoor dat Hip-Hop Detroit verder gaat na het overlijden van J. Dilla, rauwe beats met een mooie flow zorgen ervoor dat "Popular Demand" een geschikte titel is voor het album, het was het wachten waard. Zelf verwacht ik dit jaar en volgend jaar veel van Black Milk, gun jezelf wat moois en luister meer van B. Milk; Nametag, Detroit Deli Vol I & II, Olio: The Mixtape, Carte Blanche, Broken Wax & Sound Of The City.

Ben het met Timo eens dat Black Milk met "Action" een brijant nummer heeft neergezet, dit belooft veel goeds voor de toekomst. Mensen spreken van de opvolger van Big J. Dilla---> nee, zeker niet, Detroit zal altijd Jay's Detroit zijn maar ik ben blij te zien dat Detroit goed bezig is en dat we de komende tijd nog veel van D. te horen krijgen. Dit album krijgt van mij 4 sterren en heeft nog steeds potentie om de 5 te halen.

I Didn't know that they served Black Milk in Detroit, maybe it's nice with some Donuts!

avatar van tritri
zijn beats zijn gewoon lekker, tjek z'n filmpje op youtube, daar zie je hem live in 15 min. een cake bakken!
die man zijn muziek is diep!

Social_Mask
Tot nu toe klinkt het best leuk en goed. Fijn geproduceerd, maar zoals iemand al zei, soms iets teveel van het zelfde. Dit wordt tegen de 4*. Sound the Alarm vind ik het sterkste nr, samen met idd.. Action.

Doet me erg aan 9th wonder denken, niet helemaal een goed teken trouwens.

avatar van Shelter
Sound the alarm is veruit het beste nummer van het album... die kan je echt lekker hard door je speakers knallen.
De rest is zeker ook wel aardig, maar het is niet allemaal hoogstaand. Als rapper vind ik Black Milk wel een prettig stemgeluid hebben, tekstueel is het geen Immortal Technique of zo, maar ook geen crappy rapper als 50 cents of zo. Ik vind het album net boven gemiddeld, vandaar 3,5*

avatar van Timo710
Dit is toch wel een van de betere CD's van 2007 als je het mij vraagt... Hij staat zelfs bovenaan mijn 2007 lijst :O .

avatar van Osiris Apis
Deze komt denk ik net aan in mijn top 10 lijst van hiphop 2007.

avatar van Jeroen (JJ)
Check deze man, hele mooie producties in het verschiet, SV, Guilty & Sean P. en heeft zeker potentie om heel groot te worden. Detroit met diversiteit, eerst de grootmeester nu Black Milk. Veel, heel veel gebruik van samples en als het goed gedaan wordt is het gewoon genieten, het is dan geen Dilla maar je hoort de invloed van Dilla in BM en dat maakt mij vrolijk. Veel producties laatste twee jaar, niet altijd goed, maar dit album is gewoon een dikke 5, zeker weten het beste album van 2007, dikke nummer 1

avatar van Improvision
Wat een tegenvaller dit album. Naast de intro-track kan het album me nergens boeien.

avatar van Stapler
Niet?
Heb je de bonus CD al beluisterd?

avatar van Improvision
Stapler schreef:
Niet?
Heb je de bonus CD al beluisterd?

Jup, ook dat vond ik niet echt geweldig. Een 2e Dilla vind ik hem zeker niet.

avatar van Timo710
Dat hoort toch ook te kunnen? Iedereen z'n eigen smaak. Ik vind een heleboel dingen die door mensen geprezen word saai of oninteressant. Het ergste is dan nog, dat als je iets dope vind, wat de meeste hiphopheads niet dope vind, ze ook nog zeggen dat je niks weet en geen goede hiphop kent...

Gewoon altijd blijven luisteren wat je zelf dope vind.

avatar van Stapler
Timo710 schreef:

Dat soort woorden zou ik ook niet in mijn mond nemen.
Ik snap wel dat het niet persoonlijk gericht naar mij was (I hope so ) maar ik wilde het toch even helder hebben.
En ik was gewoon benieuwd wat Improvision van de bonus cd vond.
Ik vind aardig wat CDs ook niet zo tof die op de site worden geprezen (denk aan Bootcamp Click en 2Pac).

avatar van Timo710
Was niet naar jou gericht man. Want jij was niet aan het bashen ofzo.

Wel een lekker album om af en toe te draaien, maar de nummers zijn redelijk inwisselbaar. Dat zegt niets negatiefs over de nummers, meer over het album dus.
Neemt niet weg dat het album een mooie 3,5 krijgt, simpelweg omdat 'gewoon lekkere' muziek ook wat waard is

|Joël|
Shut It Down!
Vreemd dat ik dit album al sinds omstreeks de releasedatum heb maar er nooit aandacht aan heb besteed. Inmiddels ben ik er serieus aan begonnen, ipv af en toe een nummertje op te zetten, en het klinkt toch wel lekker. Ik vind alleen lang niet elk nummer even interessant, maar dit wordt zeker een voldoende.

avatar van royals
Eum zie ik het goed of staat het nummer About Me er niet bij? Die beat vindt ik toch wel de lekkerste flow hebben. Ook Say Something is een hoogtepunt. Ik vindt Tronic een iets betere plaat maar beiden zijn bovengemiddeld. Black Milk is echt een talent en een frisse wind in de hip-hop die we wel kunnen gebruiken.

avatar van dilladawg
Veel meer Soul op dit album dan op zijn opvolger "tronic", black milk beheerst veel stijlen maar dit vind ik zijn beste kant.
Gewoon lekker veel soul.

avatar van Gniuz
Ik heb deze plaat afgelopen zomer veel geluisterd en ik heb er erg van genoten. Lekker veel soul erin, de teksten zijn misschien inhoudelijk niet heel vet maar de flow vind ik over het algemeen lekker. Ik vind black milk een geweldige producer en een redelijke rapper. Op deze plaat komt dat naar mijn mening goed naar voren.

avatar van Kos
Kos
Yup, ik heb hem ook maar even opgehoogd. Blijft toch wel zeer fijn.

I'm Out is briljant

The Opinionated
Eén van mijn favoriete producers. Geen toprapper natuurlijk, maar dat stoort me absoluut niet. Het geheel klopt helemaal.