Grateful Dead - Grayfolded (1994)

Label: Swell Artifact

1. Novature (1:19)
  2. Pouring Velvet (2:58)
  3. In Revolving Ash Light (17:00)
  4. Clouds Cast (7:13)
  5. The Phil Zone (4:45)
  6. La Estrella Oscura (9:33)
  7. Recedes (1:56)
  8. Transilience (0:07)
  9. 73rd Star Bridge Sonata (13:41)
  10. Cease Tone Beam (12:45)
  11. The Speed of Space (8:49)
  12. Dark Matter Problem / Every Leaf Is Turning (6:42)
  13. Foldback Time (4:01)
avatar van Ducoz
Één lange dark star, je moet er echt van houden maar het is zeker om aan te horen, soms een beetje gepingel, daarom maar 4 sterren, niet superieur!

avatar van Ducoz
Deze ga ik vanmiddag weer eens draaien, ooit gekocht op vakantie in Griekenland. Ze haden daar zo'n CD shop met allemaal dingen van de Dead, dingen die je hier niet zo gauw meer tegen komt.
Wel allemaal echt, dat is het mooie

avatar van harm1985
Deze week aan de beurt in het Grateful Dead Archival Live Release topic op Steve Hoffman. Gek genoeg nooit beluisterd, nu moet ik eerlijk toezeggen dat Dark Star minder adoreer dan de gemiddelde Deadhead (ook die andere langere Jam vehikel, The Other One, skip ik regelmatig als ik opnames van Europe 72 beluister).

In feite een twee uur durende versie van Dark Star, samengesteld uit vele honderden uitvoeringen over de jaren heen en daarmee één van de 3 albums waarop alle leden die ooit onderdeel hebben uitgemaakt van de band te horen zijn (de andere twee zijn 30 Trips en So Many Roads).

Uiteraard is er nog baas boven baas, getuige deze bijna 12 uur durende compilatie van Dark Stars uit 1972: Dark Star 1972 : Grateful Dead : Free Download, Borrow, and Streaming : Internet Archive