John Williams - Hook (1991)

Score
Label: Epic

1. Prologue (1:30)
  2. We Don't Wanna Grow Up (1:50)
  3. Banning Back Home (2:22)
  4. Granny Wendy (2:57)
  5. Hook-Napped (3:56)
  6. The Arrival of Tink and the Flight to Neverland (5:55)
  7. Presenting the Hook (2:58)
  8. From Mermaids to Lost Boys (4:24)
  9. The Lost Boy Chase (3:31)
  10. Smee's Plan (1:44)
  11. The Banquet (3:07)
  12. The Never-Feast (4:39)
  13. Remembering Childhood (11:02)
  14. You Are the Pan (3:59)
  15. When You're Alone (3:13)
  16. The Ultimate War (7:53)
  17. Farewell Neverland (10:16)
avatar van JohnWilliams
Niet zo'n hele goede sountrack, ik vind de steil wel leuk maar dan kies ik toch voor Home Alone en Harry Potter.
Deze 2 zijn meer uitgewerkt volgens mij.

neo
Ben meer lyrisch over de 3 cd, met al die alternatieve tracks. Daar blijkt ook veel meer de kracht uit dan door middel van deze officiële van Sony.

avatar van JohnWilliams
Ik wist wel dat er een 3 cd bestond maar je kan hem volgens mij nergens kopen. Ik ben wel eens gaan zoeken op ebay, en bol.com maar ben tot de conclusie gekomen dat deze 3disc alleen in Amerika bestaat.
Nou moet ik toegeven dat ik niet zo weg ben van de film zelf. Ik weet nog steeds niet wie bijvoorbeeld die man is die aan het einde (net voor de End Credits) wegvliegt.

neo
Van oorsprong is het natuurlijk als iets Amerikaans, maar het is gewoon een bootleg. Niet kopen dus indien ie ergens wordt aangeboden.

avatar van Bruce Almighty
Ik vind dit best leuke muziek van John Williams ik vond hem inderdaad wel minder dan Harry Potter, Star Wars en Home Alone maar deze vond ik ook niet slecht, vermakelijk album!

* * * *

avatar van Dirigent
Laten we zeggen dat het een matige soundtrack is.
John Williams vond ik niet op z'n best en daarom geef ik ook een lager cijfer.
Maar verder is deze wel leuk.

Dirigent schreef:
Laten we zeggen dat het een matige soundtrack is.
John Williams vond ik niet op z'n best en daarom geef ik ook een lager cijfer.
Maar verder is deze wel leuk.

Mee eens, één van de Scores van hem die helaas maar 1 mooi hoofdthema bevatte, meer niet...

avatar van esteban
Verbazing van mijn kant. Volgens mij is dit namelijk zowat het meest onderschatte werk van John Williams ooit. Eén en al afwisseling van sterke tracks die ongelooflijk veel sfeer overbrengen en ondanks de verscheidenheid tot één groot geheel horen.

Nu nog krijg ik het moeilijk wanneer de pracht van "You're the Pan" me weer eens overvalt. Nog steeds zie ik onder die fijne tonen van "Meet Hook" Dustin Hoffman op geweldige wijze ten tonele verschijnen. En nummers als "Flight to Neverland" of "Dinner" zijn buiten zeer memorabel ook verdomd sterk.

Dit slaagt er steeds opnieuw in het kind in mij en talrijke emoties naar boven te brengen. Matig? Allerminst.

Ik snap niet wat er zo af te kraken valt aan deze soundtrack. Ik vind het een hele goede en sterke soundtrack met geweldige themes. Beter dan Home Alone als je het mij vraagt. En ja, om dit met Harry Potter te vergelijken...moet je allereerst toch ook even de genres van de films met elkaar vergelijken. Harry Potter is veel groter dan Hook, dus daarom ook de muziek. En Williams heeft in de tussentijd veel meer grotere scores gemaakt.

Ik vind het een hele goede soundtrack die je niet mag missen!

avatar van SpaceyKing99
Williams heeft weer goed werk geleverd! Sommige nummers zijn goed om naar te luisteren (The Arrival of Tink and the Flight to Neverland, Presenting the Hook, Farewell Neverland). De rest is wat minder dan deze tracks die ik toenet op noemden.
Al met al:
4.0*

avatar van JohnWilliams
Snap die 2,5* van mezelf niet echt, dit is toch super muziek!