Ne-Yo - Because of You (2007)

R&B
Label: Def Jam

1. Because of You (4:26)
  2. Crazy (4:21)

met Jay-Z

3. Can We Chill (4:24)
  4. Do You? (3:48)
  5. Addicted (3:46)
  6. Leavin' Tonight (5:14)

met Jennifer Hudson

7. Ain't Thinking About You (3:41)
  8. Sex with My Ex (3:39)
  9. Angel (3:28)
  10. Make It Work (4:08)
  11. Say It (4:41)
  12. Go on Girl (4:21)
  13. That's What It Does * (3:32)
  14. Spotlight * (4:04)
avatar van ikhier
Ik vind het album eerlijk gezegt een beetje tegenvallen. Because Of You is wel mooi maar de rest niet echt. De remix van Because Of You had er ook wel op gemogen. Van mij krijgt dit album 2 sterren.

avatar van catdog
Op het eerste gehoor vond ik dit album een regelrechte tegenvaller.
Nu ik het vaker beluister wordt hij steeds beter.

Angel is de enige track die mij echt irriteert.

avatar van Wib0__
Wat Reijersen al zei; erg simpel, en niet verniewend.
En daar heeft hij gelijk in, je zet het cd'tje op, en het klinkt allemaal best hetzelfde.
Niet dat het erg is om er naar te luisteren, want ik vindt het best vermakelijk, maar ik had achteraf wel meer van dit album verwacht.

Album verlaagd naar een 3*

Dr.Greenthump
''erg simpel, en niet vernieuwend.'' > hedendaagse R&B ...

wat misschien niet meteen slecht hoeft te zijn.

|Joël|
Dit is inderdaad niet echt heel slecht maar ik vind meer dan de helft van dit album zo oninteressant dat dit zeker geen voldoende album is.

avatar van T37king
Hij is slecht gewoon en deze album geluisterd en ook nie goed dus ook slecht een 2 **....

avatar van seanpuffy
vind hem betr als zijn eerste, much better!!!!!

avatar van Galithos
1,5
Na het horen van dit album wil ik graag een groot artiest(...) citeren: So sick of lovesongs

avatar van musicman13
ckr goed album!! misschien niet zo goed als zn vorige. maar het is gewoon een ander album. ik las net een interview waarin hij vertelde dat hij met dit album nog meer van zich self liet horen,.

ik geef em een 4

D-time
echt steengoed album !!
Terug even prachtige lyrics als 'In My Own Words'

Ik geef een 4,5

Dat ruisje in de bass bij "Because of you" wat je in het begin van het lied kunt horen, blijft je het hele lied door horen, erg jammer van dit mooie lied...

Zou dat "ruisje" opzettelijk onder die bass zijn gezet?

avatar van psychonaatje
Het kan zijn dat het bassje uit een ander nummer gesampled is. Als het dan gesampled is van een LP waar een kleine kras of klein tikje inzit, blijf je dat horen. Vooral in hip-hop hoor je dat nog wel eens. Persoonlijk vind ik het vaak wel zijn charme hebben.

psychonaatje schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens
Bijvoorbeeld in Paparazzi van Xzibit en zo kan ik wel meer nummers noemen waarin ik vind dat het wel iets heeft.

avatar van Reijersen
Was het debuut nog aardig verrassend, is dit vervolg bijzonder saai. Alleen het nummer met Jennifer Hudson springt eruit, de rest ligt ver beneden de middelmaat.

Geen slecht album hoor. Ik zou niet weten waar al die kritiek vandaan komt!!?!!? Geen superalbum maar best genietbaar van deze talentvolle R&B-zanger. 3.5/5

avatar van seanpuffy
prachtig album!!!!!!!!

avatar van Urbanoetang
Die nieuwe single Closer vind ik veel beter dan wat ik tot nu toe van Ne-Yo gehoord heb

|Joël| schreef:
Ik heb deze nog niet heel aandachtig beluisterd maar zo op het eerste gehoor komt het vrij saai over en de nummers klinken vaak een beetje hetzelfde dus al voor dit album op de helft is ben ik mijn aandacht ervoor kwijt.
Dit zei ik al meer dan een jaar geleden. Het is (helaas) nog altijd hetzelfde met deze plaat, de 2,0* die ik deze gaf blijft staan. Ik weet me aandacht hier niet bij te houden, veel te simpel en eentonig.

Chriss
Ik blijf het toch een erg goed album vinden. Het lijkt soms wat op elkaar, dat kan kloppen, maar dat zijn bij mij vooral de nummers die me niet heel erg raken. Maar nummers als Because of You, Can We Chill, Leavin Tonight, Make It Work en Go On Girl zijn toch heerlijk.

avatar van daoneandonly
Snap de teleurstelling van meeste vergeleken met z'n vorige album, wat veel anders was dan 't algemene pop-R&B. En zoals gezegt, valt hij 'terug' op dat meer standaard R&B. Maar toch na een paar keer geluisterd te hebben, denk ik dat album te snel wordt afgewezen na 2 keer luisteren. Alle nummertjes mogen dan wel veel meer 'standaard' zijn ipv orgineel, toch doet ie t goed. Zijn wel niet wel niet ijzersterk, maar blijft lekker hangen en klinkt toch lekker verzorgd; Ik geef t een 4, door Do You en Say it, die ik echt dramatisch vind, voor de rest weinig op aan te merken. Toppertjes zijn wel Crazy/ Because Of You/ Go on Girl

t-h-y-$
Crazy

Ik ken niet alle nummers van dit album, maar van wat ik tot nu toe gehoord heb(heb er 2 niet geluisterd) vind ik het een prima album. Als favoriet zijn hit Because of you en voor de rest gewoon goede nummers. Ik vind het 3,5 ster waard

avatar van J.M.
Heel matig dit, ik had toch wel een plaatje verwacht wat gewoon lekker in het gehoor ligt en lekker wegluisterd. Maar dit is echt drie keer nix, vooral matige producties.

avatar van toris
heerlijke nummers

Prachtige cd

Simpel album.. Alleen Because of You en Go on Girl vind ik wel mooi, de rest niet echt.. Er zaten paar verschrikkelijke liedjes tussen; zoals Crazy met Jay-Z.. Een 2*.