Maywood - Maywood (1980)

1. Late at Night
  2. Wherever You're Going
  3. Let Me Know
  4. That Certain Feeling
  5. I Can't Let You Go Now
  6. Mother, How Are You Today
  7. Dance with Me
  8. You Treated Me Wrong
  9. I'd Climb the Highest Mountain
  10. Give Me Back My Love
  11. One Two Three
  12. I'm Sorry
Was stiekem best wel leuk. Late at Night was aardig, maar niet zo mooi als Rio.
Net als Pussycat iets wat onder gewaardeerd.

avatar van jordybeukeboom
2 leuke liedjes ja, bij mij staan ze op Hollands Goud verzamelboxen, de rest is me onbekend

avatar van FunkStar
In 1979 brengen ze het stevige 'You Treated Me Wrong' op single uit. Maar in 1980 word Maywood pas echt bekend met de nummer 1 hit 'Late At Night'. 'Give Me Back My Love' en Mother How Are You Today' volgen en worden ook grote hits. Deze debuut LP word geproduceerd door Pim Koopman van Diesel.

avatar van radio 538
veel te laag die score is vrolijke muziek

3,5 ster

EVANSHEWSON
Ik ken enkel Late at Night, wat een grote hit was, ook in België. Heel leuk Abba-achtige song is dat.
De rest ken ik niet, maar mocht dat van hetzelfde niveau zijn... dan graag!

avatar van Marty McFly
Hebben ze nog steeds ruzie?

avatar van ravenstein
Late at Night... Wat een goed nummer!

Lekker vrolijk, heel goed gezongen en ook de productie is áf.

Zoals de meesten moet ik ook zeggen dat de rest van het album me onbekend is, maar net als Evanshewson zeg ik dat als de rest van hetzelfde niveau is... graag!

avatar van gaucho
Nou, Late at night is wel het nummer dat hier bovenuit springt, maar ik moet zeggen dat de dames van Maywood meer credits verdienen dan ze doorgaans krijgen. Hoewel: waar vergelijkbare acts doorgaans op MusicMeter met de grond gelijk worden gemaakt, is de waardering voor de reguliere albums van Maywood op deze site opvallend hoog. Al zijn de weinige stemmen ongetwijfeld uitgebracht door de echte liefhebbers.

Omdat ik me de laatste jaren meer en meer verdiep in de Nederpopgeschiedenis in de breedte, pak ik tegenwoordig graag 'vergeten' pop-LP's mee uit de kringloop. En in een vlaag van jeugdsentiment en meewoed (ik bedoel weemoed) ik heb me ditmaal gewaagd aan het eerste trio albums van deze dames. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk over de streep werd getrokken door de muzikanten die achterop de hoes genoemd worden: productie van Pim Koopman (klinkt daardoor als een klok), backing van de leden van Diesel, Ton Scherpenzeel (huh?, op bas?) en zelfs Cesar Zuiderwijk (huh? op tamboerijn?), Eddy Conard (percussie) en het orkest van Benny Behr.

Dat kan nooit echt slecht uitpakken, denk je dan. Nou blijft het gewoon commerciele popmuziek (al mogen de Diesel-jongens even beschaafd rocken op de eerste single You treated me wrong), maar toch dwingt het enig respect af. Karen en Alice schrijven vrijwel al hun nummers zelf, Karens leadzang is helder, al neigt het af en toe naar teveel drama, en hun muziek is een slimme mix van Abba, Carpenters en (in mindere mate) BZN. Aangevuld met wat latin- en country-invloeden; voor een nummer als I can't let you go now zou de gemiddelde countryzangeres uit Nashville zich niet hoeven schamen.

In aanmerking genomen dat dit geen 'serieuze' popmuziek is, blijft dit voor commerciele pop van een bovengemiddeld niveau, waarmee de dames terecht internationaal scoorden, met name in Zuid-Amerikaanse landen. Muziek zonder al te veel pretenties, plezierig om naar te luisteren. Ik heb me er in elk geval wel mee vermaakt.

avatar van bikkel2
Ik vond de hits eigenlijk ook niet zo verkeerd.
Late At Night was echt zo'n vrolijke zomerhit uit 1980 en daar link ik dan weer een vakantie aan.
Jaren later in mijn tijd als platenboer( ja...opa verteld ) had ik een collega en die was nogal van het Nederlandstalige lichte genre.
BZN vooral en dat moest elke dag ff op, niet te lang want dan kwam ik in opstand ( wist ie)
Maywood ( een verzamelaartje) kwam ook wel eens voorbij, en dat vond ik eigenlijk best wel leuk.
Geen platte toestanden, maar verzorgde liedjes met prima zang. Beetje ABBA achtig idd.

avatar van LucM
Van Maywood bezit ik enkel een compilatie. Late At Night was een lichtpunt in de erg natte en sombere zomer van 1980. De muziek van Maywood heeft merkelijk meer inhoud dan bv. die van Luv' laat staan Babe of Doris D. and the Pins en heeft ook beter de tand des tijds doorstaan. Maar omdat het dames en tijdgenoten zijn van voornoemde acts worden ze vaak op één hoop gegooid met hen. Inderdaad beïnvloed door Abba maar geen platte Abba-kloon (zoals Champagne).

avatar van Jumpjet
Het zal ergens eind jaren '80 geweest zijn; ik was met de jeugdvereniging op zomerkamp. Er was ook een platenspeler aanwezig, plus twee elpees: deze (waarom?) en Madonna's first album (waarom niet?)
Heb dit album heel wat keren langs horen komen. Ik kan me niet alle tracks meer herinneren maar ik weet nog dat ik dit best leuke muziek vond.

Voor een commerciële act als Maywood toch was, is dit album inderdaad met veel vakmanschap gemaakt. Kom daar anno 2019 nog maar 'ns om bij Nederlandse artiesten..

Late at night is een Nederpop klassieker. Driewerf hulde! Over de rest van hun oeuvre kunnen we het beter niet hebben, vind ik.