Birds of Chicago - Love in Wartime (2018)

Roots / Rock
Label: Signature

1. Now / Sunlight (1:03)
  2. Never Go Back (2:32)
  3. Love in Wartime (5:49)
  4. Travelers (4:40)
  5. Try (5:11)
  6. Lodestar (4:37)
  7. Roll Away (2:40)
  8. Baton Rouge (6:07)
  9. Roisin Starchild (4:49)
  10. Superlover (3:52)
  11. Derecho (4:05)
avatar van Manfield
Is deze plaat en het duo nog in beeld bij Lura en erwinz? Ben benieuwd wat jullie er over te schrijven hebben....

avatar van erwinz
ik moet nog luisteren. er komt wat teveel uit momenteel

avatar van Lura
Al heel lang in mijn bezit, maar zoals Erwin al aangeeft, er komt zoveel moois uit. Daardoor kom je niet altijd toe om over een album, wat de moeite waard is, te schrijven.

avatar van Manfield
Dit derde album van dit gezelschap is voor mij een van de fijnere platen uit 2018. Een album met mooie harmonieën tussen het warme geluid van Allison Russell en de wat rauwe stem van JT Nero. De smaakvolle instrumentatie met ruimte voor stilte gaat richting country soul en heartland rock. Mijn favorieten zijn de fantastische titeltrack, "Baton Rouge" en de eigenzinnige afsluiter "Derecho". Het op de streamingsdiensten meest afgespeelde nummer "Superlover" vind ik dan weer het minst goede nummer op dit album. Ondanks het mooie gitaarspel op dat nummer.