Herman van Veen - Voor Wie Anders (1993)

Label: Harlekijn

1. Leugens (4:20)
  2. Om Wat Applaus (4:27)
  3. Grand Hotel Deutschland (7:04)
  4. Een Foto (3:50)
  5. Wat Je Liever Maar Vergeet (6:26)
  6. Ninna Bobo (3:43)
  7. Gemengde Gevoelens (4:03)
  8. Guigui (4:10)
  9. Ben (3:12)
  10. Ik Wou (3:52)
  11. Als Je Komt (5:50)
avatar van musicboy
Sommige zaken zijn onbegrijpelijk: slechts 1 stem en met een belachelijk onterecht lage score van 1,50. Schande. Dus even een rechtzetting doen.

Inderdaad belachelijk, heb wel eens het idee dat de "jeugd van tegenwoordig" de "oude meesters" per definitie als oud en oubollig bestempelen.

Persoonlijk vind ik Guigui en Ik wou erg mooie nummers, weten me altijd weer te raken

avatar van musicboy
'Een foto' en 'Voor wat applaus' zijn ook heel mooi.

avatar van bikkel2
Prachtig werkje van Herman van Veen . Fraai inelkaar overlopend en diverse stijlen worden kien verwerkt . Hij is ook weer veelvuldig op viool te horen .
Soms opvallend neigend naar popmuziek (Leugens , Wat Je Liever Maar Vergeet ) maar vaker prachtig ingetogen en dan is die magische stem toch weer heel prachtig .
Grand Hotel Deutschland is wat zigeunerachtig met een klassiek sausje en 1 der hoogtepunten van de plaat .
Ronduit prachtig is het zwaar aangezette Guigui , een kennelijk autobiografisch lied met gemeende emotie en lading zoals we dat zo goed kennen van hem .
Ik vind dit een prachtig album , maar lijkt wat vergeten .

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Juist dat "poppy" nummer Leugens is voor mij een hoogtepunt, al houd ik verder helemaal niet van zijn dictie en pathos. De tekst van "Een foto" is hartverscheurend mooi, van Willem Wilmink.

avatar van vigil
Dit moet toch wel zijn beste album zijn? Alles valt op zijn plaats, prachtig muziek en zware en goede teksten

avatar van bikkel2
vigil schreef:

Ik ben te weinig bekend met zijn discografie, maar dit is gewoon een heel fraaie plaat.
Het ontroert, is scherp en met name in de ballads zingt hij met het perfecte gevoel.
Mooie instrumentatie ook, al had het misschien iets warmer mogen klinken in bepaalde stukken.

Een bijzonder mooi album van grootmeester Herman van Veen. Er staan alleen maar goede nummers op, en daardoor is het lastig om favorieten aan te wijzen. Maar als ik er 1 uit moet kiezen dan vind ik Om wat applaus toch wel een een meesterwerkje. En Grand Hotel Deutschland vind ik een goede tweede. Dit album krijgt van mij nog vele luisterbeurten.

Dit album vind ik zelfs een stuk beter dan Sarah, zijn opvolger. Guigui is inderdaad een prachtig klein liedje. Hij zingt dat echt met al zijn gevoel erin.