Tirzah - Devotion (2018)

10. Say When (4:07)
  11. Reach (3:51)
avatar van waxs
Long awaited!

Omschrijving (op Boomkat) maakte dat ik ging luisteren, het zou zomaar leuk kunnen zijn. De ietwat minimalistische begeleiding (electronic, nietwaar) is dat ook, maar die stem zorgt ervoor dat ik na verloop van tijd echt compleet bored to death raak. "Soulful" zei Boomkat, zal wel, maar voor mij moet het dieper gaan om echt te soul aan te raken. Vind dit eigenlijk gewoon vervelend.

Heb gaandeweg steeds meer het gevoel dat iemand met fikse tegenzin een bord koude havermoutpap leeg zit te eten. NMD, dus.

Aanvulling:
Toen ik op de spotifiets eenmaal doortrapte, kwamen de oudere ep's aan bod en dat vond ik wel prima luisterwerk en de moeite waard. En dat plaatst me voor een vraagstuk

avatar van Mausie
Gladly kan ik erg waarderen, heerlijke melodie/beat. Maar de andere singles vind ik echt ontzettend zeikerig, niet mijn genre ben ik bang

avatar van waxs
Ik kan het niet eens zijn met de bovenstaande reacties. Het is voor mij juist dat ongepolijste, de repetitieve loomheid en de minimalistische productie op nummers als "Do You Know", "Basic Need" en "Reach" die de toon zetten op dit album. Dat geluid klinkt als vanouds ongeïnteresseerd, verveeld en ruw, maar heeft tegelijkertijd een ontspannende en geruststellend toon.

Ook het geluid van dit album kent een bepaalde eenzaamheid in het vocale geluid van Tirzah en de kaalheid van de productie, daar waar het oudere werk meer speelt met up tempo beats en de loomheid van zang (en melodie).

De richting van dit album, ondanks zijn indolentie, is een creatief en experimenteel geheel dat pop muziek verkend buiten de gebaande paden, dat is wellicht geen geluid dat je pakt op het eerste gehoor, maar wel een kans verdient om de juiste stemming te vinden.