TRAITRS - Butcher's Coin (2018)

Canada
Label: Alchera Visions

1. Pale (3:28)
  2. Thin Flesh (3:38)
  3. The Suffering of Spiders (3:32)
  4. Skinning (4:01)
  5. Omen (6:19)
  6. The Lovely Wounded (4:53)
  7. I Sit and Watch the Worm Beneath My Nail (6:19)
  8. Still from Her Sores (3:54)
  9. Window from the Old House (5:41)
  10. 'Daughters Lie in Empty Fields' (3:21)
  11. Window from the Old House [Nailbiter Remix] * (4:59)
  12. The Suffering of Spiders [The Whip and the Body Remix] * (5:03)
  13. Thin Flesh [Uncle Frank Remix] * (3:53)
Jean-Maurice
Vandaag ontdekt na een tip op YouTube. Interessante band ook afkomstig uit Canada. Dit klinkt als The Cure uit de periode van Pronography en dan ga ik de oren spitsen. Klinkt erg goed op het eerste gehoor. Ik denk dat de zanger echt zo zingt en niet geforceerd als Robert Smith wil klinken. Ook de liedjes die ik gehoord heb vind ik mooi. Hieronder hun single/video.

TRAITRS - Window From The Old House - YouTube

avatar van Alicia
Blij met Spotify! Het album staat er op!

Ik hoor, behalve The Cure, ook wel wat van Opposition in dit geluid. Gelukkig is dit toch ook een aardig eigentijds album geworden.

Jean-Maurice
Correctie, dit is hun officiële video die ze vorige maand hebben uitgebracht:

TRAITRS - "Thin Flesh" (Official Video) - YouTube

avatar van DjFrankie
Ik hoor ook een mix van The Cure en Sisters. En daar wordt ik heel blij van.

avatar van E-Clect-Eddy
Komen naar de volgende Wavefest zag ik gisteren... moet ze nog horen.

E-Clect-Eddy schreef:
Komen naar de volgende Wavefest zag ik gisteren... moet ze nog horen.

Waar en wanneer?

avatar van DjFrankie

Jazeker she pleasures herself die plaat is ook gaaf.

Jean-Maurice
Staat nu op. Klinkt erg goed dit album! Ja, de zanger kan wel een zoon van Robert Smith zijn, ongelofelijk wat een gelijkenis qua stemgeluid. Klinkt helemaal als de vroege 'The Cure' begin jaren 80 in een modern jasje en dan is dit album nog maar een paar weken geleden uitgebracht! Werd de muziek van The Cure destijds door geitenwollensokken hippies nog weggezet als 'holle disco' en 'eendagsvliegen' daar zullen ze inmiddels wel van teruggekomen zijn lijkt mij. Het verbaast me wel dat The Cure zelf zulke albums niet meer maakt, maar ja dan zouden ze zichzelf gaan herhalen bovendien wordt Robert volgend jaar 60 dus laat die sturm und drang maar aan de jeugd over - zo hoort dat ook vind ik. Dit klinkt heel lekker. Weer zo'n nieuwe prachtige parel erbij in het rijtje van de enorme revival van 80's postpunk/darkwave van vandaag. Je weet als liefhebber bijna niet meer waar je het zoeken moet met al die geweldige nieuwe bandjes!

avatar van E-Clect-Eddy
De zanger imiteert Robert Smith inderdaad enorm veel, alleen is zijn stem veel minder zuiver. En zonder teksten die me van die stem kunnen afleiden is het voor mij vorm over inhoud.

Muzikaal klinkt het wel lekker.

Jean-Maurice
Wat mij betreft een van de beste albums van dit jaar. Een aanrader voor elke Cure-fan.

Jean-Maurice
Na de zoveelste luisterbeurt -sinds ik het originele album in mijn bezit heb staat hij bij mij op repeat. - is dit voorlopig het beste album van dit jaar wat mij betreft. Dit Canadese duo weet een geluid neer te zetten dat regelrecht afkomstig zou kunnen zijn uit de jaren 80. De band wordt natuurlijk weer nagedragen dat ze epigonen van The Cure zouden zijn. Ik vind dat onzin. De zanger heeft 'toevallig' dezelfde geweldige stem als Robert Smith en waarom zouden ze dat niet mogen laten horen? Er zijn ook wel wat verschillen. Dit album is meer postpunk dan The Cure ooit is geweest. Alle liedjes zijn een genot om naar te luisteren en het album is een mooi geheel, geen enkel liedje valt me tegen. Mensen die nog steeds denken dat er anno 2018 iets 'nieuws' of 'origineels' gedaan kan worden in de popmuziek wachten i.m.o. tevergeefs. Alles is al gedaan. Beter is het om een band voortaan op talent te beoordelen. En dát talent hebben deze twee muzikanten!

Jean-Maurice
Dit album is anno 2018 voor mij niets meer dan een heerlijke trip terug naar de jaren 80. Ik hoor en beleef de euforie van weleer. Het album dat The Cure nog eens zou moeten kunnen maken(?!). Het rockt meer en is allesbehalve origineel. Maar dat boeit me niet. Het is kwalitatief erg goed. Knap om het 80's geluid zo goed te kunnen evenaren. Het is zeker niet vernieuwend maar dat kan ook niet meer in deze tijd. Toch is dit album van een uitzonderlijk niveau dat mij heeft doen besluiten om het in mijn top 10 te zetten. Uit waardering voor de jongere generatie die zich laat inspireren door de muziek van mijn jeugd. Dit is gewoon een hele goede band anno 2018 en meer niet!

Jean-Maurice
Naast het debuut van Whispering Sons en ACTORS hoort dit album zeker ook thuis in het rijtje 'beste albums van het jaar'. Wat een heerlijke plaat is dit toch! Een moderne postpunk versie van 'Pornography' want dat niveau halen ze hier wat mij betreft bijna. Heel knap.

Traitrs - Butcher's Coin (CD), - POPoNAUT - Ticket- und Musikversand

Jean-Maurice schreef:

Traitrs - Butcher's Coin (CD), - POPoNAUT - Ticket- und Musikversand

Staat bij mij op 4

avatar van DjFrankie
Ik denk dat Geert dit ook wel kan waarderen.