Cut Worms - Hollow Ground (2018)

Rock / Pop
Label: Jagjaguwar

1. How It Can Be (3:36)
  2. Coward's Confidence (3:36)
  3. Don't Want to Say Good-bye (2:51)
  4. It Won't Be Too Long (3:17)
  5. Till Tomorrow Goes Away (4:22)
  6. Like Going Down Sideways (5:24)
  7. Think I Might Be in Love (4:21)
  8. Cash for Gold (3:35)
  9. Hanging Your Picture Up to Dry (3:05)
  10. Mad About You (4:02)
avatar van OscarWilde
Niets origineel. JE zou je zo op een album van The Hollies of de vroege Beatles kunnen wanen, maar als je van die muziek houdt, is het wel een leuk album.

avatar van OscarWilde
"Originaliteit is een negentiende eeuws concept" moet Max Clarke, de echte naam van Cut Worms, gedacht hebben toen hij Hollow Ground schreef. Het album, badend in de zonnige vrolijkheid van het beste wat de popmuziek van de jaren 60 te bieden heeft, is amper te onderscheiden van de vroege Beatles, The Hollies of The Byrds. Maar de ode/kopie is zo goed gedaan, dat het een laagdrempelige en leuke luistervaring wordt. Geen moeilijkheid of complexiteit, maar voer voor de nostalgici die niet genoeg kunnen krijgen van de Golden sixties.

Albumaanraders Q2 | De Profundis - wp.me