Tropical Fuck Storm - A Laughing Death in Meatspace (2018)

Australiƫ
Label: Mistletone

1. You Let My Tyres Down (5:41)
  2. Antimatter Animals (5:14)
  3. Chameleon Paint (4:29)
  4. The Future of History (4:24)
  5. Two Afternoons (4:33)
  6. Soft Power (5:48)
  7. Shellfish Toxin (5:35)
  8. A Laughing Death in Meatspace (5:30)
  9. Rubber Bullies (6:00)
avatar van Barend G
Voorheen The Drones, de beste Australische garageband ever. Geweldige band, en al even geweldige plaat weer. Voer voor Bad Seeds-liefhebbers!

Naja toch niet helemaal, aangezien enkel Liddiard en Kitschin uit The Drones komen en de band verder wordt aangevuld door twee leden uit andere Australische cultbands. Ik zie Liddiard hier ook niet direct als frontman, omdat 3 leden van de band allemaal een evengrote vocale rol hebben. Al hoor je zijn stem er nog wel steeds bovenuit. Zo hoor ik hier nog wel meer verschillen: riffs zijn tegendraads, liedjes zijn best een beetje catchy, moet soms wat denken aan funk (afsluiter Rubber Bullies?) en uiteraard blues, maar dat laatste is niet vreemd. The Drones kende bovendien een verstikkende, nare bombast en dikke gitaarmuren die ik hier enkel in You Let My Tyres Down terug hoor. Bovendien is TFS grappiger, bijtender en speelser.

Ik weet alleen nog niet wat ik met het vreemde, instrumentale Shellfish Toxin aan moet en ook van de titeltrack ben ik geen groot fan, hoewel de tekst wel prachtig is. Dus voorlopig een dikke 4*

avatar van Barend G
Oké, misschien is het meer een doorstart dan. Maar de (vocale) rol van Liddiard is nog steeds wel heel bepalend voor het geluid. Wie into The Drones was, gaat dit ook goed vinden.

rond 24 oktober een Europese reissue, dus ook hier in NL dan goed te krijgen. Niet te missen!

But when you go I’m gonna miss you most Scarecrow
Scarecrow I’m gonna miss you most!

Klinkt goed, hoor er ook wel invloeden van de laatste van The Veils in terug.

avatar van DjFrankie
deric raven schreef:
Klinkt goed, hoor er ook wel invloeden van de laatste van The Veils in terug.

Dan is dit wellicht iets voor thetinderstick

Wel erg duister