Tropical Fuck Storm - Braindrops (2019)

Australiƫ
Label: Joyful Noise

1. Paradise (6:14)
  2. The Planet of Straw Men (4:52)
  3. Who’s My Eugene? (4:41)
  4. The Happiest Guy Around (4:28)
  5. Maria 62 (3:56)
  6. Braindrops (6:42)
  7. Aspirin (5:14)
  8. Desert Sands of Venus (4:14)
  9. Maria 63 (7:50)
avatar van E-Clect-Eddy
Het klinkt soms behoorlijk rommelig / chaotisch / psychedelisch, maar ondanks dat toch nog goed toegankelijk.

Ben alleen niet van de stem van deze zanger... noch zijn vertellende manier van zingen. Maar die elektrische gitaar (die hij ook bespeelt?) klinkt weer prima. Naast hem zingen er ook nog twee dames en hun bijdrage op de single Who’s My Eugene? maken dit het meest aansprekende nummer bij de eerste beluistering.

avatar van hoi123
Grappig, ik vind juist dat de stem van Liddiard de muziek soms echt naar een hoger niveau tilt. Die subtiele schorheid in de coupletten van Paradise in combinatie met de heerlijke losheid van de zanglijn maakt dat nummer tot één van m’n favoriete nummers van 2019 tot nu toe. De rest van de plaat klinkt overigens ook heerlijk - ik ga hier denk ik nog lang van genieten.