Ugly Duckling - Journey to Anywhere (2000)

Label: 1500

1. Introduckling (3:29)
  2. I Did It Like This (3:12)
  3. Journey to Anywhere (4:31)
  4. Friday Night (3:19)
  5. A Little Samba (3:20)
  6. The Pike (2:10)
  7. If You Wanna Know (3:54)
  8. Eye on the Gold Chain (3:16)
  9. Pick Up Lines (3:14)
  10. Rock on Top (3:48)
  11. Oasis (3:33)
  12. Dizzy (2:18)
  13. Down the Road (3:59)
  14. Lay It on Ya (3:18)
  15. Good Time Greetings * (0:29)
  16. Cardiff * (4:22)
  17. Eye on the Gold Chain [Cut Chemist Remix] * (4:05)

met Cut Chemist

18. Do Your Thing * (3:10)
  19. Another Samba * (4:01)
  20. Visions (Of Grandeur) * (2:07)

met Double K

21. Visions (Of Grandeur) * (3:45)
avatar van Dielie
fantastische zomerplaat!

"This is just a little samba" tatararara-tata

RedLightCityBoy
Sterk album met mooie funk invloeden en soms legendarische lappen teksten die goed in je hoofd blijven zitten. 4* oasis en a little samba zijn sterke nummers.

RedLightCityBoy
I Did it like, this and i did it like that!

ook een mooi nummer/zin.

Heerlijke CD is dit zeg, Als je boekje al open maakt weet je al beetje wat je kan verwachten.

Heerlijke raps op heerlijke funky beats.

True dit is inderdaad een heerlijke zomerseplaat

avatar van PJC
PJC
dit is geweldige hiphop! heerlijk zelfrelativerend en humoristisch. en live is het absoluut een feest. andy cooper ziet er misschien als een boekhouder uit, hij is een steengoede MC en een geweldig geestig figuur op het podium!

avatar van Korhymes
Yez, dat zeker weten ^_^ En ik ben hun ook nog altijd dankbaar dat ik een verse van mezelf mocht droppen on stagen samen met hun ;D

Verder is dit mijn favoriete UD album, heb hem heeelemaal grijs gedraaid en hij verveelt nog steeds niet

avatar van principal2000
Leuk album. Veel vrolijkheid en bij vlagen erg goede beats. Mijn favo van Ugly Duckling blijft toch Taste The Secret. Op Journey To Anyware staan genoeg leuke, catchy nummers om menigeen de cd helemaal af te luisteren. Vrolijke, onbezorgde hiphop die bij redelijk breed publiek aardig goed zal vallen.

avatar van He$$el_01
Lekker album. Leuke vrolijke nummers en goede rappers.

avatar van MAS
MAS
Een fijn album van Ugly Duckling. Wellicht gaat deze nog stijgen bij mij.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik had deze inzending voor het Hiphop Album van de Week topic nog niet gecheckt, maar dit is een heel tof album! Positieve hiphop in de lijn van The Pharcyde en Jurassic 5, maar waar die twee acts mijn aandacht meestal niet zo weten vast te houden gaat Ugly Duckling mij dat de eerste 2 luisterbeurten wat beter af.

avatar van Shelter
Feel good hiphop met dope scratches en beats. Rappers hebben weinig te melden maar het klinkt echt goed. Favorieten zijn; 2, 4, 5, 8(lekkere beat is dat), 12
9 is voor een keer leuk maar daarna standaard skip
3.5*

avatar van Boermetkiespijn
Vette CD! Ik luisterde deze muziek veel in mijn middelbareschooltijd. Moddervette beats en scratches, humoristische teksten en fijne flows.

"I Did It Like This" bevat funksamples van Mike James Kirkland, en "I did it like this, I did it like that" is een sample van niemand minder dan de Beastie Boys. Gave track.

"Friday Night" is toch één van mijn favorieten op deze plaat. Lekker gerapt.

"A Little Samba" is de reden dat ik deze plaat ooit heb gekocht. Moest altijd ontzettend lachen om het feit dat het gebluf zo de kop in werd gedrukt.

"If You Wanna Know", lekkere beat, gave tussenstukjes ook. Met samples van Soft Cell en Bob James.

"Pick Up Lines" is een grappige, goed klinkende track. Met samples van James Brown.

"Visions" heeft een heerlijke beat, dankzij Herbie Hancock - Mimosa (1964!)

avatar van Shelter
over de linie grotendeels eens maar waar zie jij "Visions" ?

avatar van Silky & Smooth
Ze doen me wat aan Blackalicious denken, maar dan een paar niveaus minder. Hun muziek is leuk en vrolijk, maar net niet aanstekelijk genoeg.