Powerwolf - Lupus Dei (2007)

Duitsland
Label: Metal Blade

1. Lupus Daemonis (Intro) (1:17)
  2. We Take It from the Living (4:03)
  3. Prayer in the Dark (4:20)
  4. Saturday Satan (5:18)
  5. In Blood We Trust (3:03)
  6. Behind the Leathermask (4:35)
  7. Vampiers Don't Die (3:08)
  8. When the Moon Shines Red (4:25)
  9. Mother Mary Is a Bird of Prey (3:16)
  10. Tiger of Sabrod (3:53)
  11. Lupus Dei (6:08)
avatar van lennert
Ok, een pauze om bij te komen van de verschrikking van het eerste album en nu door naar het volgende werk van deze band. Na een verschrikkelijke opener (We Take It From The Living) heeft de band met de versnelling in Saturday Satan in ieder geval voor het eerst een stukje gemaakt dat ik fijn vind om te horen. De productie is beter, de songs hebben meer dynamiek en het musiceren is strakker. Dikke vooruitgang!

Maar nee, het is verder nog steeds poepsimpel. "Het album is gedeeltelijk opgenomen in een kerk en heeft een 30-koppig koor!" Gefeliciteerd met het misbruik van klassieke gebouwen en het verspillen van het talent van deze groep mensen. Ja, oppervlakkig klinkt When The Moon Shines Red nog best aardig totdat de herhaling wederom ingezet wordt. We zouden bijna vergeten dat het nummer When The Moon Shines Red heet, net zoals ik ook al vergeten was dat Vampires Don't Die zo heet.

Ik heb nog positieve opmerkingen! Het album gaat vlot voorbij en heeft echt wel degelijk stukjes van lekker musiceren tussen kaas en kitsch. Atilla's zang is vrij behoorlijk en de productie met alle toeters en kerkbellen klinkt prima. Jammer dat het nog steeds de diepgang van een leeg peuterbadje heeft. Maar een halve ster omhoog is nog steeds een vooruitgang, misschien dat de volgende albums intelligenter en minder infantiel zijn.

Tussenstand:
1. Lupus Dei
2. Return In Bloodred

avatar van RuudC
Het goede nieuws is dat er verbetering in zit. De songs zijn net wat uitdagender en gevarieerder. De zang is er iets op vooruit gegaan. Er zit meer power in. Het neemt alleen niet weg dat het nog steeds infantiele meuk is. Er wordt minder ge-woohood, maar het roepen van de songtitel is nog steeds het refrein. Het stelt nog altijd niks voor eigenlijk. Ik kan me nog goed herinneren hoe er vroeger om Hammerfall gelachen werd, maar hun muziek zit toch echt heel veel beter in mekaar. Dit album oogst af en toe nog enige waardering, maar vaak klinkt het nergens naar.

Tussenstand:
1. Lupus Dei