Bad Religion - New Maps of Hell (2007)

Punk
Label: Epitaph

1. 52 Seconds (0:58)
  2. Heroes & Martyrs (1:25)
  3. Germs of Perfection (1:27)
  4. New Dark Ages (2:47)
  5. Requiem for Dissent (2:08)
  6. Before You Die (2:34)
  7. Honest Goodbye (2:51)
  8. Dearly Beloved (2:19)
  9. Grains of Wrath (3:00)
  10. Murder (1:18)
  11. Scrutiny (2:37)
  12. Prodigal Son (3:07)
  13. The Grand Delusion (2:10)
  14. Lost Pilgrim (2:28)
  15. Submission Complete (3:40)
  16. Fields of Mars (3:39)
  17. Untitled * (0:04)
  18. Won't Somebody [Acoustic] * (3:08)
  19. Adam's Atoms [Acoustic] * (2:37)
  20. Sorrow [Acoustic] * (3:12)
  21. God Song [Acoustic] * (2:40)
  22. Dearly Beloved [Acoustic] * (2:37)
  23. Chronophobia [Acoustic] * (1:55)
  24. Skyscraper [Acoustic] * (3:00)
avatar van illuvatar
Is deze al uit eigenlijk?

Nee, 10 juli pas. Tracklist en cover art zijn alleen bekend. Ik ben best benieuwd naar dit album

avatar van Gretz
Als iemand de releasedatum boven de cover zou willen plaatsen, zou fijn zijn. En ik kijk hier ook best naar uit.

avatar van Mr. B
Ik verwacht niet dat deze veel anders zal klinken dan de voorgaande albums.

clutch
Tracklist klopt niet en het hele album is inmiddels te beluisteren

Dit wijkt inderdaad niet veel af van voorgaande albums, lekker plaatje en ik ben benieuwd hoelang deze heren nog meegaan

avatar van DeViL6x6
Tracklist klopt inderdaad niet! Het is een goeie cd. Doet me veel denken aan hun vorige cd: "The Empire Strikes First"! 4/5

idd een prachtig album, komt hier zeker binnen als ie uit is, net zoals the empire strikes first lekker catchy punk ^^

avatar van Mr. B
Goed album niks meer en niks minder van deze veteranen. Kwaliteit zoals we dat van BR gewend zijn.

De koek is volgens mij nog lang niet op.

avatar van Gretz
Mijn tracklist is wel dezelfde. Op wikipedia is dit de 'confirmed tracklist'. Maar bij amazon.com is het idd wel een andere tracklist. Dus ik weet het niet. Misschien moeten we even wachten tot het album echt uitkomt. Iig, de nummers die ik beluisterd heb klonken allemaal nieuw. Maar toppers net zoals op TESF heb ik na 1 à 2x luisteren nog niet gevonden, komt misschien nog wel. Verder wel hetzelfde recept, en dat is positief. 4*

avatar van gameg
Ik kende BR eigenlijk alleen van het nummer " I want to conquer the world" maar heb toch maar dit album beluisterd en vind hem echt goed.. vind het wel wat hebben van NoFX en Pennywise ..die ik wel goed ken..

sterk album!! 4,5

avatar van jurado
dan zou ik , als ik jou was , als de gesmeerde bliksem meer van deze punkopa's gaan checken.
Vooral het werk tussen 1988 en 1994 is allemaal meer dan geweldig.

avatar van Xel
Xel
Heerlijk!
Bad Religion is mijn favoriete punkband van dit moment. De laatste drie albums draai ik met veel plezier. En het lijkt steeds beter te worden.....
Dit album bevalt me meteen prima. Ik ga er van uit dat dit de komende weken niet meer uit mijn cd-speler komt.

Wellicht dat ik in de toekomst wel wat oudere cd's van dit bandje dien te scoren.....

gameg schreef:

sterk album!! 4,5

Zonder BR geen Pennywise en NOFX

Cewl, heb het album vandaag gekocht en het is toch wel een van m'n favorieten geworden. Vooral Honest Goodbye (dat k al kende), Dearly Beloved, scrutiny en Fields of war vind k gewoonweg heerlijk.

avatar van himpie
Simpelweg niet zo pakkend als The Empire Strikes First.
Misschien gaat het nog komen, maar op de The Empire pakte bijna ieder nummer me meteen.

Blijft desalniettemin niet vervelen, dus toch nog

avatar van gazonmaaier
Deze plaat zou al twee dagen in de algemene rotatielijst moeten staan, maar blijkbaar wordt ie geboycot

Desondanks leuke plaat!

avatar van Drie Banaan Kan
lekkere plaat hoor! pakkende nummers die goed blijven hangen, af en toe een leuke solo, ja hier houd ik wel van.

De kwaliteit van het album is verschrikkelijk. Het is helemaal overgeproduceerd. De gitaren klinken erg lawaaierig en Greg's stem is niet goed te horen over de luide gitaren. De teksten gaan weer over precies hetzelfde als de vorige 2 albums. niet echt een vernieuwend album. goede nummers zijn: dearly beloved, honest goodbye en new dark ages

Op de luxe editie, staan er 7 extra nummers waaronder nog een extra bonus track

Adam´s Atoms (Acoustic Version)
Sorrow (Acoustic Version)
God Song (Acoustic Version)
Dearly Beloved
Chronophobia
Skyscraper
Bonustrack

avatar van james_cameron
Degelijke (uiteraard) plaat, de zoveelste op rij. Ook ditmaal geen verrassingen, maar de songs zijn unaniem goed. Produktioneel ook in orde. Behoort niet tot het beste werk van de band, maar het album klinkt wel fris en energiek.

ringband
Ik vind het een redelijk goede plaat. Minder goed dan de twee voorgaande albums. Die ik zelf als hoogtepunten uit hun ouvre beschouw. Over de productie ben ik niet zo tevreden. Het geluid klinkt dof en de zang is te zacht. Het geheel klinkt vlak. De nummers zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden. Ik hoop dat de mannen voor hun volgende album weer zelf achter de knoppen gaan zitten.

avatar van metallica1997
goed album.

vooral door (voor mij het beste Bad Religion nummer ooit na Generator) New Dark Ages.

4.5* **** 1/2*