Dream City Film Club - Dream City Film Club (1997)

Label: Beggars Banquet

1. Night of Nights (3:45)
  2. Shit Tinted Shades (3:40)
  3. Pissboy (4:31)
  4. Because You Wanted It (3:42)
  5. Filth Dealer (4:58)
  6. Mama (2:56)
  7. Porno Paradiso (4:31)
  8. Situation Desperate (4:34)
  9. Perfect Piece of Trash (3:20)
  10. Vague (2:56)
  11. If I Die I Die (4:38)
  12. 'Til the End of the World (14:31)
avatar van freddze
"Ladies and gentlemen and all you freaks in between, welcome to Porno Paradiso, the sexiest show you have ever seen", zo begroet zanger Michael J. Sheehy ons in het nummer Porno Paradiso.

Dit genre heet slowcore, geloof ik. Wat dat ook moge betekenen. Waarschijnlijk dat de zanger heel trááááág zingt, want voor deze openingszin hierboven heeft hij bijna een minuut nodig.

Maar naast de helft trage nummers (die mij nog het meeste aan Low doen denken, overigens) staan er ook meer stevige tracks op deze plaat met klinkende titels als "Shit Tinted Shades", "Pissboy", "Filth Dealer" and "Perfect Piece of Trash".