Teleman - Family of Aliens (2018)

Pop / Electronic
Label: Moshi Moshi

1. Family of Aliens (4:02)
  2. Cactus (4:53)
  3. Song for a Seagull (4:00)
  4. Between the Rain (3:44)
  5. Always Dreaming (4:07)
  6. Submarine Life (5:31)
  7. Twisted Heart (3:38)
  8. Somebody's Island (3:24)
  9. Sea of Wine (4:50)
  10. Fun Destruction (2:57)
  11. Starlight (6:39)
avatar van blur8
3de lied geSpotiFiled
Cactus is de aardigste omdat daarin de synths het meeste stuwend zijn.
Song for a Seagull & Submarine Life zijn prima album tracks, ondanks de beperkingen van electronics en stemvervorming.

avatar van JVT
JVT
Cactus is idd heel erg lekker

Die Cactus is weer een parel maar die met die stemvervormer dan weer niet.

avatar van AstroStart
Toch wel weer veel diversiteit. 'Between the Rain' klinkt als een Paul McCartney-liedje. Fijn dat Teleman na het uitstapje Fünf nu iets meer teruggaat naar de stijl van de eerdere albums.

De singles springen er wel uit. Een liedje als 'Always Dreaming' doet mij weer helemaal niets. Niemendalletje.

avatar van Mausie
Wat een geweldige track is Cactus Blind het album in mijn iTunes gegooid, ben benieuwd naar de rest. Song for a Seagull is al voorbij gekomen, ook een lekkere track zeg.

avatar van Mausie
Uiteindelijk toch een beetje teleurgesteld in dit album. Maar ik kan er niet helemaal de vinger opleggen waarom. Normaal gesproken heb ik vaak een duidelijke mening over tracks, welke ik wel en niet mooi vind. Zo kom ik dan altijd tot een duidelijk cijfer. Maar op dit album staan eigenlijk geen echt slechte tracks, maar ook weinig echt goede (behalve de 2 singles, heerlijke tracks). Het album in zijn geheel komt gewoon niet echt binnen om een of andere reden. Misschien maar even wegleggen en over een tijdje weer eens afspelen. Voor nu 3,5*.

avatar van coldwarkids
Ik mis de meesterwerkjes als Bone China Face.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ik vind dit toch echt te kitcherig, hoor. Tracks als Between The Rain, te veel hoempapa-gehalte. Dan weer te blij, dan weer te pathetisch. Hou best van theatraal, maar dit slaat net de plank mis. Doet me soms denken aan een Owl City, maar dan de light-versie. Vervelende muziek, nog wel 2,5* voor de productie en prima instrumentatie.