Cowboy Junkies - Whites Off Earth Now!! (1986)

Canada
Blues / Country
Label: RCA

1. Shining Moon (4:03)
  2. State Trooper (4:25)
  3. Me and the Devil (4:21)
  4. Decoration Day (3:53)
  5. Baby Please Don't Go (5:03)
  6. I'll Never Get Out of These Blues Alive (6:23)
  7. Take Me (2:29)
  8. Forgive Me (5:25)
  9. Crossroads (6:18)
ElMeroMero
Bijna net zo mooi als The Trinity Session, maar compositorisch en muziektechnisch steken de nummers van eigen makelij van Whites Off Earth Now!! nogal schril af tegenover de covers van liedjes van muziekreuzen zoals Bruce Springsteen(State Trooper), Robert Johnson(Me and the Devil, Crossroads) en John Lee Hooker(I'll Never Get out of these Blues Alive, Decoration Day). Ook vind ik dat de zang van Margo Timmins af en toe wat levendiger kan. Maar ach, ze begonnen net...

Ondanks dat is deze plaat meer dan de 'moeite' van het beluisteren waard.

avatar van perrospicados
Op SACD meer dan de moeite waard. Grappig dat dit debuut op MOFI is uitgebracht. Dat zou je eerder van Trinity Sessions verwachten