A$AP Rocky - Testing (2018)

Label: RCA

1. Distorted Records (2:20)
  2. A$AP Forever (5:15)

met Moby, T.I. en Kid Cudi

3. Tony Tone (3:28)
  4. Fukk Sleep (3:12)

met FKA twigs

5. Praise the Lord (Da Shine) (3:25)

met Skepta

met Juicy J

9. Brotha Man (3:36)

met French Montana

10. OG Beeper (2:35)
  11. Kids Turned Out Fine (3:03)
  12. Hun43rd (4:02)
  13. Changes (5:14)
  14. Black Tux, White Collar (2:42)
  15. Purity (4:22)

met Frank Ocean

avatar van bennerd
Hier heb ik heel veel zin in, al luister ik maar met vlagen veel naar Rocky. Hij maakte destijds zo’n indruk dat ik altijd wel benieuwd zal zijn naar wat hij in zijn mars heeft.

avatar van Arrie
Een track met FKA twigs, daar ben ik wel benieuwd naar! Verder lijkt Rocky het de laatste tijd wel wat kwijt te zijn.

avatar van TheBuszz
Voor het overgrote gedeelte van het album mislukte pogingen om edgy muziek te maken. Prima dat hij zichzelf laat beïnvloeden door andere genres, maar dit heeft naar mijn mening niet voor betere muziek gezorgd. Het album begint goed met distorted records, en asap forever, maar hierna weet Rocky nooit meer dit niveau te halen.

"My biggest distraction is that i get distracted" rapt hij zelf in 'Changes'. Dit is voor mij ook het grootste probleem voor dit album: zit hij eindelijk in een redelijke flow, mixt hij het weer met vage bridge met slaperige zang.

De slottrack 'Purity' is redelijk, maar ik stoor me extreem aan hoe Frank Ocean zijn zeer goede verse steeds wordt verstoord door geluiden die echt helemaal niets toevoegen. Eén van de vele productie keuzes die ik verbazingwekkend vind.

avatar van Slowgaze
TheBuszz schreef:

Voor de playlist van Giel Beelen, GrafGantz.

avatar van GrafGantz
Slowgaze schreef:

Voor de playlist van Giel Beelen, GrafGantz.

(Staat overigens al even in m'n lijstje "nog te tsjekken albums", en daar had ik jou helemaal niet voor nodig. Omdat ik ook edgy ben.)

A.L.L.A. die uit 2015 dateert heb ik platgedraaid en zelfs op cd gekocht. Hier kan ik niet veel mee. Spijtig, had hoge verwachtingen.

avatar van TheLegacy
Ik kan niet zoveel met deze plaat, maar wil nog wel graag even zeggen dat Praise the Lord (Da Shine) echt een hele domme track is.

avatar van overmars89
Een zoekende A$AP Rocky, vandaar ook de titel. Ik hoop maar dat dit dan de "Cherry Bomb" van Rocky is en dat ie ijzersterk terug komt.. Ik heb daar overigens wel vertrouwen in.

avatar van Roscovitsch
Heerlijk album wel voor mij. Track met Skepta Sws veel interessante samenwerkingen.

avatar van Kos
Kos
TheLegacy schreef:

1 van de leukere juist.

avatar van TheLegacy
Kos schreef:

1 van de leukere juist.

Hoi Kos, ik weet niet hoe diep jij in het straatleven zit, maar dom in deze context is iets positiefs.

avatar van Kos
Kos
LOL. ok.

avatar van Silky & Smooth
Zo erg is dit toch allemaal niet? Ik vind dit een best relaxte plaat. Misschien wat minder dan zijn vorige werk, maar ik vind het zeker niet slecht.

avatar van Slowgaze
Is deze eigenlijk fysiek uit? Ik zie 'm nergens.

avatar van Silky & Smooth
Slowgaze schreef:
Is deze eigenlijk fysiek uit? Ik zie 'm nergens.

Nein, nur digital...

avatar van Koston
Helemaal niet zo slecht als de score doet uitgeschijnen...alleen mist het album een paar echte krakers om bij te blijven. In het algemeen overtuigt zijn experimenteerdrang niet echt.

avatar van niels94
Wisselvallig album, vooral het niveauverschil tussen de eerste en tweede helft is groot. Maar er staat genoeg goed materiaal op om een voldoende te rechtvaardigen. Distorted Records, A$AP Forever en Gunz N Butter, bijvoorbeeld.