The Doors - Live at the Isle of Wight Festival 1970 (2018)

Label: Rhino

1. Roadhouse Blues (5:09)
  2. Introduction (0:13)
  3. Back door Man (4:17)
  4. Break on Through (To the Other Side) (4:46)
  5. When the Music's Over (13:28)
  6. Ship of Fools (7:17)
  7. Light My Fire (14:02)
  8. The End (15:52)
Stijn_Slayer
The Doors die om 2AM dan eindelijk het podium opstappen. Verrassend dat de geluidskwaliteit zo goed is, gezien de beperkte opnametechnieken, weersomstandigheden en de lastige festivallocatie. Ze spelen misschien wat meer ingetogen dan anders, maar de chemie is er beslist en Jim is (voor zijn doen) in goede vorm. Aanrader!

Het op drie na laatste concert van de band. Het volgende concert in Detroit, waar ze e.e.a. van LA Woman laten horen, zou ook voorbereid worden voor een release.

avatar van spinout
The Doors hadden alle vier last van een jetlag; Morrison had zelfs 48 uur niet geslapen en was stomdronken. En dan toch nog zo goed presteren. Dat Jim Light My Fire beu was is echter wel te horen .

Royalengineer
Stijn_Slayer schreef:

Hoi, ze hadden er inderdaad nog 3 te gaan, waarvan 2 op 1 avond in Dallas en de laatste in New Orleans. Niente Detroit?

avatar van spinout
Detroit was 8 mei 1970.

Ik luister inmiddels naar de Black Friday/Record Store Day 2 LP Set die ik voor een normale prijs te pakken kreeg. Naast dat die geweldig klinkt, is dit vooral een echt fantastisch concert van the Doors. Ik heb van alles van hun live, maar dit is toch wel hun allerbeste wat mij betreft.

avatar van Funky Bookie
Fantastisch optreden. Jim is in topvorm en de heren spelen hun allerbeste nummers.
Na alle rechtzaken lijkt er toch flink wat geldingsdrang in de band te zitten en ze bewijzen hier dat ze buitencategorie zijn.
De geluidskwaliteit is bizar goed. Het publiek had van mij wat meer in de mix mogen blijven.

Op 30 augustus 1970 traden the Doors op voor een half miljoen mensen op het Isle of Wight Festival. Voorop de hoes zie je boven de band een haast oneindige zee van mensen, indrukwekkend. En juist daar speelden ze één van hun beste concerten ooit (vastgelegd). De band klinkt uiterst geconcentreerd en gedreven en haalt alles uit de kast. Zelfs Jim Morrison klinkt scherp, terwijl hij toch in benevelde toestand scheen te zijn. Zijn stem is natuurlijk heel fraai, Robbie Krieger speelt geweldig gitaar, het orgeltje van Ray Manzarek is prachtig en John Densmore raakt ze precies goed. Ze spelen ook nog eens een dijk van een setlist. Alles valt samen in deze nacht op dat Engelse eiland.

avatar van Larzz
Heb ook de dubbel Lp. Fraaie opname. Alleen jammer dat het geen klaphoes is. Dubbel lp's horen in een klaphoes. 2 platen in 1 hoesje vind ik zo armetierig. 3 tientjes gekost. Dan mag er zeker wel een mooie klaphoes af hoor Rhino records!