Scorpions - Humanity - Hour 1 (2007)

Duitsland
Rock / Metal
Label: BMG

1. Hour I (3:26)
  2. The Game of Life (4:04)
  3. We Were Born to Fly (3:59)
  4. The Future Never Dies (4:03)
  5. You're Lovin' Me to Death (3:15)
  6. 321 (3:53)
  7. Love Will Keep Us Alive (4:32)
  8. We Will Rise Again (3:49)
  9. Your Last Song (3:44)
  10. Love Is War (4:20)
  11. The Cross (4:29)

met Billy Corgan

12. Humanity (5:26)
  13. Cold * (3:52)
  14. Humanity [Radio Edit] * (4:06)
  15. Love Will Keep Us Alive [Radio Edit] * (4:06)
avatar van Brutus
Dit album kan me niet bekoren. Love at first sting (1984), was hun laatste goede plaat.
De titelnummers Humanity, Hour 1 en Your last song zijn de beste nummers van deze plaat. De rest is middelmatig tot slecht.

avatar van Kronos
De laatste maanden heb ik Humanity - Hour 1 beter leren kennen. Op dit album herpakt Scorpions zich een beetje al wordt het nergens echt goed. De stem van Klaus Meine klinkt versleten en de nummers hebben te weinig om het lijf. Dat de gitaren soms lekker heavy zijn verandert daar natuurlijk niets aan.

70/100

Comeblack: 61/100
Face the Heat: 60/100
Unbreakable: 55/100

avatar van Metal-D78
Goed album, maar wel heel veel Desmond Child-invloeden; prima songs, maar weinig verrassend en te weinig rockers.

avatar van lennert
Er is voor zowel de voor als tegenstanders iets te zeggen. Dat de band hier niet meer als zichzelf klinkt, moge absoluut duidelijk zijn. Dat het album echter ook mijlenver boven Unbreakable staat echter ook. Desmond Child is echter wel iemand wiens hand minder materiaal op zijn minst redelijk kan maken en ik heb ergens ook het idee dat hij de reden is dat Humanity - Hour 1 toch vrij goed werkt als een conceptueel rockalbum.

Meine's stem is dan misschien niet meer ultiem krachtig, mooie zangpartijen eruit gooien kan hij nog steeds. Helemaal op ballads als We Were Born To Fly en The Future Never Dies zingt hij vol overgave en passie. De gitaarsound is, mede door de lagere stemming, vrij vol en de gitaarsolo's spetteren ook weer meer. Dit zorgt stiekem voor een erg fijn album, dat echter door de inbreng van buitenaf en de veranderde sound lastig een Scorpions-album te noemen is. Het is er echter wel een plaat die ik met plezier meerdere malen kan aanzetten, en dat is me ook zeker iets waard.

Voorlopige tussenstand:
14. Eye II Eye
15. Pure Instinct
16. Unbreakable

avatar van Kronos
Ik heb het album gisteren ook nog eens beluisterd en voelde er toch weer wat ergernis bij.

Het openingsnummer is niet veel meer dan een heavy riff in een karakterloos modern vet geluid. Vervolgens zo'n echt cliché Scorpions nummer; ik durf niet te tellen hoe vaak 'the game of life' gezongen wordt in The Game of Life.

Het melodietje aan het begin en einde van The Future Never Dies doet erg denken aan I Found Someone van Cher. Maar dat geeft niet. En gaandeweg komen er toch wel mooie dingen voorbij, zoals Love Will Keep Us Alive. Al wordt de titel ook weer te vaak gezongen. Mijn favoriet is We Will Rise Again.

In zijn geheel kan ik het heel nipt beschouwen als een goed album. En als ik me over die kleine ergernissen kan zetten misschien wel een echt goed album. Na vier miskleunen toch een aangename verrassing.

avatar van RuudC
Ook ik vind dit best een goede comeback. Het moderne geluid is niet echt mijn smaak, maar ik geef ruiterlijk toe dat dit wellicht de beste keuze is die Scorpions had kunnen maken. Het klinkt stevig, fris en een stuk authentieker dan de meeste mensen hadden kunnen dromen na Unbreakable. Ik kende dit album overigens wel al, dus deze luisterbeurt voor mij geen verrassingen. Ik heb het gepindakaast toen hij net uit was. Dat was in mijn "moetallesontdekken"fase. Ontzaglijk veel nieuwe muziek geluisterd in die dagen. Het was ook goed onthaald in de Aardschok. Het laatste jaar dat ik dat blad nog kocht.

Met name de eerste songs herinner ik me nog wel. Die zitten wel vrij goed in elkaar. Na verloop wordt het wat meer gewoontjes. Het concept is leuk gedaan en het is verder oerdegelijk met een modern randje.

Tussenstand:
1. In Trance